ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مکانهای دیدنی - کاخ هشت بهشت اصفهان

مکانهای دیدنی - کاخ هشت بهشت اصفهان

مکانهای دیدنی - کاخ هشت بهشت اصفهان

هر نوع زیبایی می تواند ذهن را مجذوب خود نماید. مناظر طبیعی، ابنیه های ساخته شده به سبک معماری سنتی ایرانی، آینه کاری و کاشی کاری های زیبا و دیگر موارد این چنینی، می توانند افراد بسیاری را برای بازدید جذب کنند. بر اساس این نکته می توان پیشنهادات بسیاری را برای مسافران در نظر گرفت.کاخ هشت بهشت یکی از زیباترین بناهایی است که افراد می توانند از آن بازدید نمایند. کاخ هشت بهشت در استان اصفهان واقع شده و هر ساله هزاران نفر از داخل و خارج کشور برای بازدید از آن به اصفهان مسافرت می کنند. 

در حکومت های مختلف گذشته، بناهای تاریخی مختلفی ایجاد شده اند که هر یک دارای کاربرد ویژه و مخصوصی بوده اند. ولی کاخ ها و عمارت های ساخته شده در اغلب دوره ها، مکان زندگی اشراف و بزرگان حکومت بوده است. ولی سبک معماری هر دوره ویژگی های منحصر به فردی دارد که تشخیص زمان ساخت بنا را آسان می کند. کاخ هشت بهشت نمونه ای از تلفیق معماری سنتی و بومی منطقه است که زیبایی خیره کننده ای دارد. این کاخ دارای حیاط بزرگ و سرسبزی هم می باشد.

کاخ هشت بهشت ، بازمانده‌ای در چهار باغ اصفهان

در باغ خوش رنگ‌ولعاب هشت بهشت که به نام بلبل نیز آشنا است، کاخی هشت ضلعی به سبک و سیاق معماران اصفهانی، در دوره حکمرانی شاه سلیمان صفوی بنا شده است. از دل چند کاخ و سازه‌ی بزرگ صفوی در منطقه‌ی چهار باغ، کاخ هشت بهشت تا امروز استوار باقی مانده است و هنوز معماری، نقاشی و هنر نقش بسته بر در و دیوار آن مدهوش کننده است و یکی از زیباترین کاخ‌های دنیا محسوب می‌شود. از شواهد تاریخی این‌گونه به نظر می‌رسد که شاه سلیمان از این کاخ در سال سوم سلطنت خود برای اقامت هشت سوگلی خود استفاده کرده و این کاخ دیدنی را در اختیار آنها قرار داده است.

معماری کاخ هشت بهشت اصفهان

در میانه باغ بلبل که خود قسمتی از باغ جهان نمای اصفهان است عمارتی دو طبقه قد علم کرده است. این عمارت در فاصله ۲ متری از سطح زمین بر روی سنگ‌های مرمرین تبریزی با ارتفاع ۳۰ متر ساخته شده است تا نمایی بهتر از منظره باغ را به مهمانان خود هدیه کند. از طریق ۲ پلکانی که در دو سمت ساختمان وجود دارد می شود وارد ایوان های عمارت شد. ایوان‌‌هایی دارای ستون‌های بلند چوبی است که مزين به گچ‌کاری‌های چشم نواز است.

از این ایوان‌ها می‌توانید به بخش مرکزی عمارت برسید. در این قسمت می‌توانید استخر بزرگی را در مقابل خود ببینید که اطراف آن با باغچه‌های گلکاری زیبا تزئین شده است. همچنین با وجود کاج‌های بلندی که در اطراف کوشک قرار گرفته است گویی در حصار سبزی محصور شده اید. این عمارت دارای اتاق‌های مختلفی است که هر یک دارای ابزار و وسیله‌هایی است که در نوع خود بی همتا است همچنین اتاق‌های مختلف دارای کاربردهای مختلفی هم بوده است از جمله اتاقی برای پذیرایی از مهمانان و زنان در نظر گرفته شده است. همه این اتاق‌ها با مهارت خاصی نقاشی و آینه کاری شده است. علاوه بر این در ساختمان عمارت به هر سمت که نگاه ‌کنید اثر هنرمندانه‌ای می‌بینید.

اگر سر خود را بالا بیاورید موزائیک کاری و مقرنس های سقف ایوان شما را شگفت زده می‌کند. سقف‌هایی که با هنرمندی خاصی به آینه و شیشه کاری و همچنین نقاشی و طلاکاری مزین گردیده است. بد نیست نگاه دقیق‌تری به نقاشی‌های عمارت بیندازیم. در این عمارت دو تابلو به تصویر کشیدن فتحعلیشاه بر تخت به همراه فرزندانش جلوه نمایی می‌کند. داخل بنا به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر فضایی به شکل جداگانه ای نورگیری در نظر گرفته شود.

معماری بنا از نوع باغ‌های مسطح ایرانی می باشد و بی‌شباهت به باغ‌های زیبایی مثل چهل ستون و عالی‌قاپو نیست. اگر خوب به نمای بیرونی ساختمان دقت نمایید متوجه می‌شوید که سعی شده است همانند ۸ ضلعی ساخته شود از این رو ۴ نما دارد. اگر چه نماها شباهت هایی دارند ولی به طور کلی با یکدیگر متفاوت ساخته شده است. ولی در ضلعی که مقابل آن استخر قرار گرفته است نمای اصلی ساختمان می‌باشد.

از آن جایی که نام این بنا کاخ هشت بهشت می باشد لذا سعی شده است از عدد هشت هم در معماری این بنا استفاده گردد. از این رو حوض مرمرینی که در وسط عمارت قرار گرفته است دارای هشت ضلع است. همچنین نورگیر کوشک که به شکل گنبدی ساخته شده هم دارای هشت پنجره است. آب این حوض هشت ضلعی به آبراه کوچکی می‌ریزد تا آب را به بیرون عمارت هدایت نماید و به آب نمای بزرگی که در جلوی ایوان شرقی عمارت قرار دارد بریزد.

چرا دیدن از کاخ هشت بهشت اصفهان پیشنهاد می شود؟

این کاخ نشانه ای از عصر باشکوه صفویان است که لقب زیباترین کاخ دنیا را در آن دوره نصیب خود کرده است.

دارای معماری خیلی چشم نواز می باشد که مورد توجه سیاحان از سراسر جهان قرار گرفته است.

دارای محوطه‌ای خوش آب و هوا به علت قرار گیری در وسط باغ بلبل است.

در نزدیکی کاخ هشت بهشت اصفهان از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

یکی از ویژگی های کاخ هشت بهشت نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری بسیار می باشد، از این رو تنها در زمان اندکی می‌توانید از چندین اثر تاریخی بازدید نمایید:

کاخ چهل ستون

میدان نقش جهان

کاخ عالی قاپو

مسجد شیخ لطف الله

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده