دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مکانهای دیدنی - برج میلاد تهران

مکانهای دیدنی - برج میلاد تهران

مکانهای دیدنی - برج میلاد تهران

تهران یکی از کلان‌شهرهای مدرن و زنده در جهان محسوب می‌گردد و زیبایی‌های آن با وجود شلوغی‌ها و آسمان دودی، دیدنی و دلچسب است. جریانی از شور و انرژی زندگی شهری در خیابان‌های آن جاری می باشد و نور و رنگ در این شهر غوغا می‌کند. تهران مجموعه‌ای از زشتی‌ها و زیبایی‌ها بوده و این خود تصویر واقعی زندگی است و دیدن زیبایی‌ها و روشنایی در کنار زشتی‌ها و تیرگی‌ها معنا پیدا می‌کند. در بین مکانهای دیدنی پایتخت، برای تمام سلیقه‌ها می‌توان جاذبه‌ای دوست داشتنی پیدا نمود. در این شهر خوش‌رنگ‌ولعاب هم عمارت‌ها و عناصر تاریخی و خاک‌خورده پیدا می‌شود و هم می‌توانید از دیدن سازه‌های مدرن شهری لذت ببرید. برج میلاد تهران، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین سازه‌های دنیا می باشد که اکنون یکی از قطب‌های گردشگری در این کلان‌شهر محسوب می‌گردد.

برج میلاد تهران، در منطقه شمال غربی تهران، بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی دنیا است. ارتفاع این برج، 435 متر است.

برج میلاد تهران، بیستمین سازه بلند نامتکی (سازه‌هایی بدون نگه‌دارنده‌ای همانند سیم و دکل) است و مقام اول از لحاظ وسعت کاربری سازه راس برج با زیربنای ۱۳۰۰۰ متر را دارد.

در سال 1370، طرح ساخت این پروژه مطرح و در سال 1376 ساخت آن شروع شد. مراحل ساخت برج میلاد 11 سال طول کشید و سرانجام، در 16 مهر 1387 افتتاح گردید. شعار افتتاحیه این بود: «آسمان نزدیک است!»

اکنون این برج به یکی از نمادهای شهر تهران تبدیل شده است که از همه جای شهر مشاهده می‌شود و در کنار جاهای دیدنی مثل ایران مال، پل طبیعت، دریاچه چیتگر، بام لند، پارک ملت و … یکی از قطب‌های تفریحی تهران هم به شمار می‌آید.

چرا بازدید از برج میلاد تهران پیشنهاد می شود؟

بلندترین برج کشور با منظره خیره کننده در شب.

دارای تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی می باشد.

دارای چندین رستوران مختلف و همچنین رستورانی گردان در بالای برج است.

در نزدیکی برج میلاد می توانید از جاذبه های دیدنی زیر بازدید کنید

پل طبیعت: ۶ کیلومتر

پارک پردیسان: ۵.۷ کیلومتر

عمارت مسعودیه: ۱۴ کیلومتر

باغ پرندگان تهران: ۲۰ کیلومتر

برج میلاد تهران چند طبقه است؟

برج میلاد دارای 12 طبقه است و مساحت آن در مجموع 12 هزار متر مربع می باشد. بازدید از برج میلاد برای هشت طبقه امکانپذیر است و چهار طبقه دیگر برای استفاده‌های فنی، ایمنی، مخابراتی و رسانه‌ای ساخته شده‌اند.

قسمت های داخلی برج میلاد تهران:

در قسمت‌های داخل برج، قسمتهای مختلفی برای بازدید وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

موزه شهرداری برج میلاد و سکوی دید بسته

موزه شهرداری برج میلاد در طبقه چهارم قرار گرفته و امکان دید عالی از ارتفاع 261 متری را برای شما فراهم می‌آورد. اگر علاقه دارید بالای برج میلاد بروید ولی کمی ترس از ارتفاع دارید، به سکوی دید بسته بروید که در محیطی کاملا سرپوشیده، نمایی زیبا از تهران را ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از فضاهای جالب توجه در این طبقه موزه شهرداری می باشد. دست نوشته‌های قدیمی ایران، هدایایی که در دورانهای مختلف به شهرداری اهدا شده است، از جاذبه‌های این موزه می باشد. کره‌های قدیمی قرن 17 تا 20 میلادی که از موزه ژرژ پمپیدو خریده شده است هم در موزه شهرداری برج میلاد قرار دارند و خیلی دیدنی هستند.

موزه مشاهیر برج میلاد

سفری به گذشته و گرفتن عکس یادگاری، آن هم در طبقه پنجم این برج و در ارتفاع 271 متری از سطح زمین! این موزه شامل مجسمه‌های سیلیکونی از مشاهیر ایرانی می باشد که توسط دکتر علیرضا خاقانی ساخته شده‌ است. مجسمه افرادی مانند پروین اعتصامی، ستارخان، کمال‌الملک، و… در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

سکوی دید باز

در طبقه هفتم و در ارتفاع 280 متری، می‌توانید در فضایی روباز و با دید 360 درجه، شهر تهران را تماشا نمایید. برای داشتن دید بهتر، دوربین‌هایی در بالکن قرار داده شده است که کمک می‌کند تصاویر واضح‌تری داشته باشید. استعمال دخانیات و استفاده از مواد غذایی در این قسمت ممنوع است.

در این طبقه، همچنین ماکت‌های برج‌های بلند مخابراتی دنیا و میل‌های قدیمی ایران قابل دیدن هستند. یکی از نوستالژیک‌های جذابیت‌ها هم شهرفرنگ می باشد که در آن تصاویری از تهران قدیم وجود دارد.

گنبد آسمان در برج میلاد تهران

این گنبد یک اثر هنری از دکتر رضا یحیایی می باشد، گنبدی شیشه‌ای به ارتفاع 13 متر، که سیر تکامل هنر و فرهنگ نه هزار ساله ایرانی از زمان امپراتوری‌های بزرگ تا دوره معاصر را در دل دوازدهمین طبقه از برج میلاد جای داده است. تم این طراحی‌ها، براساس چهار عنصر اصلی باد، خاک، آتش و آب و نیز مفاهیم زندگی و عشق و صلح و مرگ و مبارزه و عدالت است.

این طبقه که در ارتفاع 302 متری ساخته شده است، به پرچم‌های بارگاه‌های ائمه مزین می باشد. گنبد آسمان امکان بازدید عمومی دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده