دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مکانهای دیدنی - پارک ساعی تهران

مکانهای دیدنی - پارک ساعی تهران

مکانهای دیدنی - پارک ساعی تهران

پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله مکانهای دیدنی هر شهر به حساب می‌آیند. تهران با داشتن بیش از دوهزار و صد پارک و بوستان یعنی بیشتر از 38 هزار و هفتصد هکتار پارک، مکان مناسبی برای پارک‌گردی به حساب می‌آید. پارک‌هایی که به علت افزایش کمربند سبز شهر، کاهش آلودگی هوا، تلطیف آن و جلوگیری از حاشیه‌نشینی در اطراف شهر به وجود آمده‌اند ولی حالا به جاذبه‌های گردشگری و روح نواز در کلان شهر تهران بدل شده و چهره‌ای زیبا به آن بخشیده‌اند. ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از این پارک‌ها، مردم طبیعت دوستی را که وقت کافی برای سفرهای برون شهری ندارند به خود جذب می‌کند و لحظاتی خوب برای خانواده‌ها و دوستان می‌سازند.

گنجینه زیبایی در پارک ساعی

پارک ساعی با آن درختان سر به‌ فلک کشیده‌ کاج، چنار و سرو یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ها و از زیباترین مکانهای دیدنی تهران محسوب می‌گردد. این را می‌شود از قدمت درختانش فهمید. این پارک مساحتی حدود 12 هکتار دارد. کم‌تر پایتخت‌نشینی را می‌شود پیدا کرد که تا به‌حال به این پارک نرفته یا حتی نام آن را نشنیده باشد. پارک ساعی نه‌تنها برای وقت‌گذرانی ساکنان تهران، بلکه برای گردشگران داخلی و خارجی نیز جذابیت‌های بسیاری دارد. این پارک شش ورودی داشته و همین نکته موجب شده از خیابان‌های مختلف قابل دسترسی باشد. لذا برای رفتن به پارک ساعی نگران جای پارک نباشید.

پارک همیشه و همه فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ ولی در فصل بهار این پارک مکانی زیبا برای گرفتن عکس است؛ چراکه محوطه‌های گل‌کاری شده پارک به قدری دیدنی و چشم‌نواز هستند که حیف است در قاب دوربین شما ثبت نشوند.

تاریخچه پارک ساعی

بوستان ساعی یا پارک ساعی از بوستان‌های عمومی تهران واقع در خیابان ولیعصر که در سال ۱۳۲۹ به همت مهندس کریم ساعی، این بوستان به شکل پارک جنگلی ایجاد شد، البته پیش از مهندس ساعی، در سال ۱۳۲۴ این بوستان درخت‌کاری شده بود ولی در اختیار وزارت کشاورزی وقت قرار داشت، که سال‌ها بعد مهندس ساعی به دلیل سانحه هوایی درگذشت و این پارک هم وابسته به وزارت کشاورزی باقی ماند که بعد چندین سال به شهرداری تهران واگذار گردید و درنهایت جزء پارک‌های عمومی تهران شد.

درختان و حیوانات پارک ساعی

این پارک زیبا دارای شش ورودی است و بناهایی مثل جوی، برکه، آبشار و زمین‌بازی ساخته‌شده و قسمتی از پارک هم به باغ ژاپنی مشهور است، احتمالاً نام باغ ژاپنی توجه شما را به خود جلب کرد، اگر به حیوانات و پرندگان علاقه دارید، آدرس را درست آمده‌اید؛ در این بخش پرندگان آبزی نگه‌داری می‌شوند. در قسمت حیات‌وحش پارک هم حیوانات دیگری مثل خرگوش، غاز، قو، مرغابی، سنجاب و طاووس نگه‌داری می‌شوند. در جای‌جای پارک قفس‌های سربسته مشاهده خواهید کرد که مخصوص نگهداری حیوانات است. لاک‌پشت، قوچ‌، غاز، قو و … نیز در قسمت فضای باز نگهداری می‌شوند ولی بازهم جای محصوری است تا نتوانند پارک را ترک نمایند. همچنین دارای پوشش گیاهی خیلی متنوعی مثل چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، افرا، نارون، یاس وحشی، زالزالک، گردو و سیب است.

زیبایی‌های پارک ساعی

در بخش های مختلف پارک ساعی می‌توانید تعداد زیادی مجسمه حیوان مشاهده کنید که با جزییات کامل ساخته‌ شده‌اند، می‌تواند بهترین مکان برای آشنایی کودکان با حیوانات باشد و نیز بهترین قسمت‌ها برای ثبت عکس‌های یادگاری. واقعاً کسی وجود دارد که از شنیدن صدای برگ‌ها، دیدن چمن‌های سرسبز، شنیدن صدای آب‌های جاری، دیدن ماهیان رنگی روحش تازه نگردد؟ دیدن پرواز گنجشک‌ها در آسمان که در حال تکاپو و نغمه‌سرایی هستند، بسیار لذت‌بخش است. درختانی که به‌طور منظم در مسیر پیاده‌روی قرار دارند تا شمارا همراهی نمایند و هرچه بیشتر به پیاده‌روی مشتاقتان کند. از بین همین درختان اگر آسمان را بنگرید، نور خورشید را در لابه‌لای برگ‌ها خواهید دید.

راه‌های دسترسی به پارک ساعی

برای رفتن به این پارک که از طرف غرب به خیابان ولیعصر و از طرف شرق به خیابان وزرا می‌رسد، شما می‌توانید از اتوبوس‌های خط راه‌آهن – تجریش یا راه‌آهن – پارک‌وی استفاده نمایید و در ایستگاه (آبشار) یا پله سوم از اتوبوس پیاده شوید. با اندکی پیاده‌روی به پارک ساعی می‌رسید یا می‌توانید با تاکسی به میدان ونک رفته و در تاکسی‌های پارک ساعی سوار شوید.

امکانات پارک ساعی

این پارک دارای امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، زمین‌بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز همراه با آلاچیق، حیات‌وحش پارک و شهربازی کودکان می باشد. همچنین میزهای شطرنج در پارک تعبیه‌شده که می‌توانید شطرنج‌بازی کنید و ذهن خود را حتی در سفر نیز محک بزنید یا فوتبال دستی بازی کنید.

آب‌نمای موزیکال

قسمتی از پارک ساعی که دارای انرژی و هیجان بسیاری است، آب‌نمای موزیکال وجود دارد که می‌توانید به موسیقی آب و موسیقی‌های بی‌کلام گوش بسپارید. این آب‌نما به این قسمت از پارک انرژی بسیاری بخشیده حتماً خودتان نیز از این قسمت سیر نخواهید شد. دوربین‌ها و گوشی‌های خود را آماده نمایید تا این صحنه‌ها را ثبت کنید و موقع بازگشت به شهر خودتان یادگاری ببرید. بوفه، گلخانه، آمفی‌تئاتر روباز و تندیس تفکر لیلی و مجنون هم برایتان تجربه‌ شیرینی از تهران‌گردی فراهم می‌کند.

تندیس مهندس ساعی

در این پارک زیبا که درختان سر به فلک کشیده‌اند، تندیس مهندس ساعی را ساخته‌اند که روی نیمکت نشسته، گویی آنجا نشسته و مراقب است تا کسی به درختان آسیب نزند. همین پارک قدیمی تهران توانسته امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران و توریستی مبدل شود تا از گردشگران داخلی و خارجی دلربایی نماید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده