ثروتسازی با هیپنوتیزم


» جاذبه های گردشگری - دشت لاله‌ های روستای کندر کرج

جاذبه های گردشگری - دشت لاله‌ های روستای کندر کرج

جاذبه های گردشگری - دشت لاله‌ های روستای کندر کرج

روستای کندر کرج یکی از خوش آب و هواترین روستاهای استان البرز و یکی از دیدنی ترین مکان‌هایی می باشد که در اطراف تهران قرار دارد. در فصل بهار در این روستا دشت پوشیده از لاله‌ای به وجود می‌آید که جلوه‌ای تماشایی و رویایی را مقابل چشم بینندگان به تصویر می‌کشد. در این مطلب در رابطه با روستای کندر کرج و دشت لاله های زیبای آن صحبت کرده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی کلی دشت لاله های کندر

دشت لاله های روستای کندر کرج مکانی زیبا می باشد که بر دامنه‌ ی کوهی مشرف بر روستا قرار گرفته است. جالب است بدانید این دشت حاصل کوشش اهالی روستا و علاقه ‌مندان به گل و گیاه است. در حقیقت مردمان منطقه ی کندر همیشه به کاشت گل و گیاهان زینتی به ویژه انواع گل های لاله علاقه زیادی داشته اند و از این کار لذت می برده اند تا اینکه تصمیم می گیرند چنین دشتی را بر پا نمایند.

دشت لاله های کندر توسط شخصی به نام «پهلوانی» طراحی شده است و با حمایت مالی شخصی به نام «مصطفی» و با کوشش بی وقفه ی گروهی به نام «گل الف» شکل گرفته است. از جمله اهداف احداث این باغ دیدنی برگزاری جشنواره‌ ی لاله ‌ها، تکثیر پیاز انواع گل لاله، جلوگیری از واردات بی رویه ی این نوع گل و کشت انواع گیاهان دارویی مربوط به منطقه ی کندر می باشد.

در دشت لاله های کندر کرج دو میلیون و صد هزار گل لاله و سنبل در مساحتی حدود سی و پنج هزار مترمربع در یک فضای طبیعی کشت شده است. قرارگیری این همه گل جذاب در یک جا منظره ی چشم نوازی را خلق می کند و طبیعت دوستان را به سوی خود فرا می خواند.

دسترسی به دشت لاله کندر کرج

برای دسترسی به این رنگین‌ کمان از زیبایی بایستی خودتان را به روستای کندر استان البرز برسانید. دشت لاله کندر در ٢٢‌ کیلومتری شمال‌شرق ‌کرج و در هفت کیلو‌متری جاده چالوس واقع شده است. این روستا دو جاده دارد؛ یکی جاده قدیمی که بالاتر از روستای پورکان قرار گرفته و قسمتی از آن خاکی است و دیگری جاده جدید در ابتدای جاده‌ی چالوس و یک کیلومتر بعد از تونل و پل بیلقان که به طور کامل اسفالت شده‌ است. اگر شما از آن دسته اشخاصی هستید که علاوه‌بر مقصد، دوست دارید مسیر نیز زیبا و تماشایی باشد، مسیر جاده‌ چالوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر عاشق سفرهای جاده‌ای هستید و دلتان می‌خواهد در یک جاده‌ رویایی سفر نمایید، بهترین انتخاب همین است.

زیبایی‌های مسیر دشت لاله‌ های کندر

این جاده علاوه‌بر زیبایی شگفت‌انگیز، خوشمزه‌های گوناگونی نیز دارد. باغ‌ها، آلاچیق‌ها و رستوان‌های لوکس آن برای مسافران و گردشگران ایده‌آل می باشند.

سد تماشایی کرج یا سد امیرکبیر از نخستین زیبایی مسیر است. شما می‌‌توانید تجهیزات ماهیگیری را هم با خودتان بردارید و در مسیر این روستا، از ماهیگیری لذت ببرید.

دریاچه سد کرج یکی از مهم‌ترین مراکز طبیعی پرورش ماهی قزل‌آلاله‌ رنگین‌کمان، قزل‌‌آلاله‌ خال ‌قرمز، ماهی سفید و ماهی سیاه می باشد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این سد، می‌شود به امکانات جذاب آن برای ورزش‌های آبی همچون اسکی روی‌ آب، ماهیگیری و قایق‌سواری اشاره نمود.

اقامت در روستای کندر

از آنجا که روستای کندر روستایی گردشگری می باشد از وجود یک اقامتگاه بوم‌گردی سود می برد. لذا در سفر به این روستا می شود شب را در این اقامتگاه‌ به سر برد. جالب اینکه اقامتگاه بومگردی کندر دارای سبک معماری سنتی و کلبه ‌های خشتی می باشد. جالب تر اینکه با اقامت در این روستا می توانید با آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن آشنا گردید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید .

دشت لاله های روستای کندر کرج باغی طبیعی مملوء از گل های لاله است که همچون یک تابلوی نقاشی بر دل زمینی وسیع خودنمایی می کند. این دشت به اندازه ای زیبا است که بودن در دل آن مثل یک رویا می ماند و قطعه ای از بهشت برین را در برابر دیدگان نمایان می سازد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده