ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری - آبشار آب سفید الیگودرز

جاذبه های گردشگری - آبشار آب سفید الیگودرز

جاذبه های گردشگری - آبشار آب سفید الیگودرز

استان لرستان مهد آبشارهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار است. جاذبه‌هایی که هر بیننده‌ای را از نقاط گوناگون ایران و دنیا به‌ سوی خود جذب می‌کنند. آبشارها از دیرباز مرکز توجه افرادی هستند که از عظمت آب لذت برده و از انرژی آبشارها، انرژی می‌گیرند. اگر آبشارها را دوست دارید و طبیعت آبشارها برای شما جذاب است، حتما بازدید از آبشار آب سفید از مکانهای دیدنی لرستان را از دست ندهید. آبشاری که به عروس آبشارهای ایران مشهور است.

سرسبزی اطراف این آبشار، انرژی آب و چرخش و رقص آبشار موقع فروریختن آن، زیبایی را چندین‌ برابر کرده ‌است. زیبایی آبشار از یک‌ سو و قشنگی طبیعت اطراف آن از سوی‌ دیگر، موجب شده است تا این آبشار یکی از آبشارهای محبوب استان لرستان باشد. این آبشار نخست در دره‌ای تاریک جریان داشته که فعالیت‌های زمین‌شناختی در طول هزاران سال موجب بیرون‌ آمدن این آبشار از آن دره شده و در موقعیت کنونی قرار گرفته است.

آبشار آب سفید کجاست

آبشار آب سفید در جنوب‌ شرقی استان لرستان، در دامنه کوه‌های زاگرس و کنار کوه بلند و رویایی «قالی ‌‌کوه» در «زلقی» واقع شده است. دسترسی به این آبشار خیلی راحت و از شهر الیگودرز امکان‌پذیر است. برای رسیدن به این آبشار نخست باید از خرم‌آباد به‌ طرف الیگودرز بروید و با طی 75 کیلومتر دیگر به منطقه آبشار برسید. آبشاری که در وسط یکی از دره‌های زیبا و دیدنی رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد. فاصله الیگودرز با خرم‌آباد 153 کیلومتر می باشد و اگر قصد رفتن ‌‌به آبشار آب ‌سفید را دارید، مسیرتان از روستاهای کاکلستان و قلیان می‌گذرد. سپس در جاده امامزاده مومد حسن برانید و پس از دو ساعت رانندگی در جاده‌ای دیدنی و کوهستانی به نزدیکی آبشار می‌رسید. از محل پیاده‌شدنتان از ماشین تا آبشار تقریبا 10 دقیقه پیاده‌روی دارید.

ارتفاع این آبشار 70 متر و عرض تاج آن در فصل پرآبی حدود هشت متر می باشد. به‌ علت برخورد آب آبشار و هوا با سنگ، آب آبشار به‌شکل حباب سفید در‌می‌آید. این حباب‌های سفید موجب می‌شوند آبشار به‌رنگ سفید دیده شود و به همین خاطر نام آب ‌سفید را روی این آبشار گذاشته‌اند. این آبشار در زبان محلی به آبشار «او سپید» مشهور است. آب این آبشار از آب‌های معدنی بسیار سالم است که در این منطقه جریان دارد و موقع برخورد به زمین حوضچه‌ای را به‌ وجود آورده است و در نهایت پس از طی مسافتی به سد دز می‌پیوندد.

پوشش گیاهی و جانوری الیگودرز

آبشار آب سفید در یک منطقه ی حفاظت شده و شکار ممنوع به نام قالی کوه واقع شده است. از جمله پوشش گیاهی جالب قالی کوه درختی به نام سرو کوهی می باشد که ریشه در سنگ دارد. طبق اعتقاد اهالی منطقه این درخت موقعی که پیر می شود توسط صاعقه از بین می رود تا جایگزین جوانی جای وی را بگیرد. از دیگر درختان منطقه می شود به بلوط ایرانی، ارس، زالزالک، انجیر وحشی، نسترن وحشی، تمشک و زیباتر از همه لاله های واژگون اشاره نمود که دیدن آنها آدمی را به اوج لذت از چهره طبیعت می رساند.

از جمله جانوران موجود در منطقه هم می شود از پلنگ، خرس قهوه ای، کفتار، گرگ، شاهین، کبوتر چاهی، سهره، شاه بوف، کبک، چکاوک و قمری نام برد که تنها تعدادی از جانورانی می باشند که در این منطقه زندگی می کنند. البته حیوانات وحشی نامبرده در نزدیکی آبشار مشاهده نمی شوند زیرا رفت و آمد در این ناحیه خیلی زیاد است.

دلیل نام‌گذاری آبشار آب‌ سفید الیگودرز

آبشار آب‌ سفید در دره‌های تاریکی به‌وجود آمده است که خود در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال ایجاد شده‌اند. آب این آبشار زیبا به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد از ارتفاع زیاد با سنگ ‌ها به شکل حباب سفید در‌آمده و به همین خاطر به آب‌‌سفید مشهور شده است. رنگ سفید غالب آبشار،‌ بی‌ارتباط با معروف شدن آن به عروس آبشار‌های ایران هم نیست. ضمن آن‌که این آبشار در گویش محلی به او‌ اسبید مشهور می باشد.

بهترین فصل سفر به آبشار آب ‌سفید الیگودرز

منطقه‌ی آبشار آب‌ سفید، دارای موقعیتی کوهستانی است و بالطبع آب‌وهوای آن در نیمه‌ی دوم سال، سرد می باشد و در نیمه‌ی نخست مطبوع و خنک است. بهترین موقع برای بازدید از این منطقه فصل بهار است که هم خود آبشار پر‌آب است و هم رودخانه‌ی پایین‌دست آن. به‌علاوه، طبیعت پیرامون آبشار هم در فصل بهار چیز دیگری است و زیبایی‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد. در تابستان نیز آب‌ و‌ هوای خنک این منطقه عالی است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده