خرید از سراسر دنیا


» معرفی جاذبه های گردشگری - دریاچه ولشت

معرفی جاذبه های گردشگری - دریاچه ولشت

معرفی جاذبه های گردشگری - دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، در جنوب غربی شهر زیبا و دیدنی چالوس و در شمال شرق کلاردشت قرار گرفته است. ولشت دریاچه‌ای کوهستانی می باشد که در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در همسایگی مرزن آباد واقع شده است. آنچه که بیش از قبل به اهمیت ولشت اضافه می کند این می باشد که این دریاچه آب شیرین دارد. در جنوب غربی ولشت علم کوه قرار گرفته است. نزدیک‌ترین روستا به این دریاچه روستای سنار می باشد. این دریاچه هفتاد و یکمین اثر طبیعی ملی می باشد که به وسیله سازمان میراث فرهنگی در ۱۵ مهر ۱۳۸۸ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

مسیر کوهستانی

خوب است بدانید که لذت سفر شما از موقعی که وارد مسیر کوهستانی منتهی به ولشت می‌شوید، شروع می‌شود. این مسیر زیبا و کوهستانی شباهت بسیاری به جاده چالوس دارد. شما می‌توانید در این جاده تماشایی غرق تماشای مناظر گوناگون شوید و آرام آرام خود را به مقصد نهایی برسانید. البته این مسیر در فصل زمستان و در موفع بارش برف و باران ممکن است برای اشخاص کم تجربه تا اندازه ای خطرناک باشد. به همین دلیل بهتر است حتما شش ماه نخست سال یا حداکثر تا اوایل آذر ماه را برای سفر خود انتخاب نمایید.

پوشش گیاهی و جانوری

از لحاظ پوشش گیاهی، طبیعت اطراف دریاچه ولشت آن گونه که فکر می‌کنید غنی و پر بار نیست و فقط چند گونه درخت و درختچه در اطراف آن پیدا می‌شود. در نزدیکی دریاچه، فقط می‌توانید شاهد حضور بوته‌ها و درختچه‌های کوچک و نیز گیاهان نی بن باشید که بعضی از آنها تا حدود شش متر ریشه در خاک دارند. ولی با این وجود تا چشم کار می‌کند سرسبزی و مراتع جذاب و پر بار به چشم می‌خورد. آب و هوای منطقه خنک، پاک و کوهستانی بوده و وجود یک دریاچه آب شیرین به این عظمت موجب شده است تا منطقه ولشت مکانی مناسب برای زندگی خیلی از جانداران مثل انواع آبزیان و پرندگان شود. انواع آبزیان مانند ماهی سفید، مار آبی، شاه کولی، قورباغه و انواع ماکیان همچون اردک و مرغابی همگی در این منطقه زندگی می‌کنند.

امکانات

دریاچه ولشت دارای امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، رستوران و آلاچیق است. البته لازم به یادآوری است موقع ورود، بازدیدکنندگان ورودی پرداخت می کنند. در این دریاچه امکان ماهیگیری و شنا در صورت داشتن امکانات لازم وجود دارد. البته گرفتن مجوز از مسئولان حاضر کنار دریاچه نیز لازم است.

امکان اسکان مهیا می باشد و پیرامون دریاچه سوییت‌هایی برای اجاره وجود دارند. این موضوع موجب شده است برای سکونت چند روزه کنار دریاچه و لذت از طبیعت و زیبایی‌های آن محدودیتی نداشته باشید و بتوانید با خیال آسوده از طبیعت زیبا و هوای خوب منطقه لذت ببرید.

علاوه‌ بر این امکانات تفریحی گوناگونی کنار دریاچه ولشت وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه آن، هیجان و احساس خوبی را تجربه نمایید. از جمله تفریحات حوالی دریاچه ولشت می‌شود به قایق‌های موتوری، پدالو، قایق دونات، قایق ‌پارویی، بیگ‌بال و جت‌اسکی کودکان اشاره نمود.

راه‌های دسترسی به دریاچه ولشت

برای سفر به دریاچه زیبای ولشت، دو راه وجود دارد. شما می‌توانید به تناسب موقعیت مکانی خود بهترین مسیر را انتخاب نمایید.

مسیر اول: جاده آسفالته مرزن‌آباد به حسن‌کیف، در کیلومتر ۱۵ به‌ طرف راست منحرف می‌شود و با گذشتن از جاده‌ای خاکی و آبادی کلنواز به دریاچه خواهید رسید.

مسیر دوم: در جاده مرزن‌آباد به‌ طرف شمال و چالوس حرکت نمایید، چهار کیلومتر بعد از مرزن‌آباد به‌ طرف چپ جاده بپیچید؛ در آن جا جاده‌ای آسفالته وجود دارد. بعد از پیمودن ۱۲ کیلومتر به جنوب دریاچه ولشت می‌رسید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده