خرید از سراسر دنیا


» جاذبه های گردشگری - جنگل و روستای الیمستان آمل

جاذبه های گردشگری - جنگل و روستای الیمستان آمل

جاذبه های گردشگری - جنگل و روستای الیمستان آمل

یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری از نوع طبیعت گردی می باشد. یکی از بهترین مکانهایی که با فضایی مهیج به همراه وجود گونه های گیاهی و جانوری گوناگون و داشتن آب و هوای خاص برای طبیعت گردی می‌شود به آن سفر کرد، جنگل الیمستان در آمل است که از پرهوادارترین مقاصد طبیعت گردی و کمپینگ در کشورمان است. معمولا افراد بسیاری تشنه جذابیت ها و سکوت طبیعت آمیخته با موسیقی باد و شاخه های درختان در جنگل می باشند و از آن برای مدیتیشن و کسب تجربیات تازه استفاده می کنند. جنگلهای الیمستان آمل یکی از گزینه های عالی و پرطرفدار برای طبیعت گردی است، این جنگل ها با موقعیت ویژه و طبیعتی بکر می‌تواند خاطرات بی همتایی را در ذهن هر گردشگری ثبت نماید.

نحوه دسترسی به جنگل الیمستان

جنگل الیمستان در استان مازندران و در ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل واقع شده است. برای رسیدن به این جنگل باید از جاده پر پیچ‌وخم و دیدنی هراز بگذرید. انتهای مسیر، جنگل الیمستان که جنگلی رویایی و مه آلود است، جلوی شما ظاهر می‌شود. این جنگل کنار روستایی به همین اسم قرار گرفته است و حدودا ۴۰ میلیون سال قدمت دارد.

برای رسیدن به روستای تماشایی الیمستان می‌توانید از اتوبوس‌های محلی یا خودرو شخصی استفاده نمایید. جنگل بکر الیمستان از دو دشت تشکیل شده است. پیش از رسیدن به دشت نخست، امامزاده حسن را در مسیر خود می‌بینید.

برای رفتن به دشت دوم تقریبا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی دارید. اگر شرایط آب‌وهوا خوب باشد، جنگل ابر و مه‌آلود این دشت زیباترین و رویایی‌ترین جنگل در مازندران است. پس بهتر است فکر دشواری راه و سراشیبی جنگل را از سر بیرون کنید؛ زیرا زیبایی مسیر، سختی‌ها را از یاد شما خواهد برد. روبان‌های رنگی روی درختان هم به شما کمک می‌کند در انتخاب مسیر دقت بیشتری کنید.

جنگل الیمستان، نگین سبز شمال

با ورود به این جنگل با منظره تماشایی قله دماوند و انبوه درختان سبز مواجه می‌شوید. چشم‌انداز دیدنی جنگل شما را محو این منظره خواهد کرد. جنگل الیمستان محل رویش گیاهی به نام الیماست که در اردیبهشت ماه می‌روید. به همین دلیل نام الیمستان را برایش انتخاب کرده‌اند. الیما گیاهی بومی شبیه پیازچه می باشد که محلی‌ها از آن برای درست کردن یک خورشت محلی استفاده می‌کنند.

اگر بخت با شما یار باشد، می‌توانید گله اسب‌های وحشی را نیز ببینید؛ ولی به یاد داشته باشید آن‌ها رام شده نیستند و نباید بیش از اندازه نزدیک آن‌ها شوید.

چرا از جنگل و روستای الیمستان بازدید کنیم؟

دشت های پرگل و مناظر دیدنی جنگل الیمستان از جمله دلایل طبیعت گردی برای سفر به روستای الیمستان هستند. این منطقه برای کمپینگ و پیک نیک خیلی مناسب است و می تواند یک روز خاطره انگیز برای شما باشد. عکاسان بسیاری برای گرفتن عکس های ناب و بی نظیر طبیعت به روستا و جنگل الیمستان می آیند. شما نیز می توانید در بازدید از جنگل و روستای الیمستان عکس های یادگاری خوبی بگیرید.

طبیعت جنگل و روستای الیمستان در فصل های بهار و پاییز رنگ های زیبایی از خود جلوه می نماید و همه بازدید کنندگان را متحیر و مسحور می کند. منطقه زیبا و بکر جنگل الیمستان برای یک روز طبیعت گردی و فاصله گرفتن از ازدحام و شلوغی شهر مناسب است و از سوی گردشگران و طبیعت گردان خیلی مورد پسند واقع می شود. این که به خودتان یک روز فرصت برخورداری از طبیعت زیبا، آب و هوای پاکیزه و استراحت و آرامش در جنگل و روستای الیمستان را بدهید، لطف بزرگی در حق خود کرده اید و تا مدت ها تاثیر آن را در زندگی خود احساس می کنید. بنابراین به بازدید از جنگل و روستای الیمستان در استان مازندران و از توابع شهرستان آمل بروید.

چگونه به جنگل و روستای الیمستان برویم؟

برای رفتن به جنگل و روستای الیمستان بایستی سفر جاده ای و پیاده روی را ترکیب نمایید. برای دسترسی به جنگل الیمستان باید در جاده تماشایی هراز حرکت کرده و به سوی روستای الیمستان راه بیفتید. از روستای الیمستان تا جنگل الیمستان هم اندکی پیاده روی نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده