خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری - گردنه حیران

جاذبه های گردشگری - گردنه حیران

جاذبه های گردشگری - گردنه حیران

گردنه زیبای حیران

یقینا همه شما نام گردنه حیران را شنیده اید؛ گردنه‌ای که همچون نام خود دارای طبیعت و فضایی حیران‌کننده است. گردنه حیران جزء گردنه‌های بزرگ ایران بوده و قدمتی طولانی دارد. این گردنه در استان اردبیل در 51 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است که استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند. گردنه حیران در نقطه صفر مرزی با کشور آذربایجان واقع شده است و حصار جداکننده ایران و کشور آذربایجان می باشد.

موقعی که از شهر اردبیل به‌ طرف آستارا حرکت کردید، پس از عبور از پلیس‌راه اردبیل و رانندگی در جاده‌ای دیدنی و جذاب، بعد از عبورکردن از شهر نمین، به دوراهی خواهید رسید که راه نخست شما را مستقیم به تونل و گردنه حیران هدایت کرده و راه دوم آن شما را به اعماق جنگل‌‌های فندق فندقلو خواهد برد.

هر روز بهترین زمان سفر به گردنه حیران است!

اگر تماشای جذابیت بی حد و مرز شما را به وجد می‌آورد، باید گفت گردنه حیران در هر فصل نمایش حیرت انگیزی را به شما نشان خواهد داد. دمای این منطقه تقریبا در تمام فصل‌های سال خنک می باشد. البته در زمستان و در موقع بارش برف ممکن است عبور از گردنه کمی برایتان سخت باشد. ولی پیشنهاد می‌کنیم که پاییز و بهار این منطقه را از دست ندهید.

پاییز فصل رنگ های نو

در حدود ۳۰ کیلومتر از جاده فقط زیبایی‌های جنگل‌ها را مشاهده می کنید. اکنون تصور نمایید که منظره‌ی پاییزی این جاده‌ی پیچ و تاب دار چه شکلی است. رقص رنگ‌ها و برگ‌ها! بدون اغراق می‌شود گفت بهترین طیف رنگ‌های پاییزی را در این منظره می‌توان مشاهده کرد. همیچنین اگر بخت با شما یار باشد و مه در منطقه وجود داشته باشد، امکان این را دارید که بر فراز ابرها عکس یادگاری بگیرید.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری گردنه حیران

با توجه به طبیعت دیدنی و هوای خنک گردنه حیران در نیمه نخست سال، حیران به یک منطقه توریستی و تفریحی تبدیل شده است. اکنون دیگر حیران یک جاده ساده نیست و مسافران می‌توانند آنجا توقف نمایند و از امکانات بهره ببرند.

تله‌کابین حیران

تله‌کابین حیران چند سالی است که افتتاح گردیده و دارای ۳۰ کابین ۶ نفره معمولی و ۳ کابین ویژه می باشد. گرچه طول تله‌کابین حیران زیاد نیست ولی اختلاف ارتفاع بسیار آن را جذاب کرده است.

ایستگاه تله‌کابین تقریبا در وسط‌های گردنه حیران می باشد. تله‌کابین قسمتی از یک مجموعه تفریحی خصوصی است که هتل و رستوران حیران قسمتهای دیگر آن هستند.

سورتمه، زیپ‌لاین و کارتینگ

در ایستگاه پایینی تله‌کابین یک سورتمه مارپیچ ساخته شده است که از بین درختان و در ارتفاع بالا حرکت می‌کند. سورتمه سواری هیجان بسیاری دارد که نوجوان‌ها و جوان‌ها عاشق آن هستند.

اگر جرئت کافی داشته باشید به شما زیپ‌لاین حیران پیشنهاد می‌شود. آویزان شدن از یک کابل و حرکت با سرعت بالا کار هر فردی نیست به خصوص در منظره هولناک حیران.

اندکی آنطرف‌تر پیست کارتینگ حیران واقع شده که پیچ‌های تند آن رانندگی شما را به چالش می‌کشد. البته خود جاده حیران کم از کارتینگ ندارد.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو درست در چند کیلومتری گردنه حیران واقع شده است. هر مسافری که به حیران یا فندقلو مسافرت می‌کند امکان ندارد بدون بازدید از دیگری منطقه را ترک نماید. این دو جاذبه گردشگری مکمل همدیگر هستند.

فندقلو نام منطقه‌ای جنگلی – مرتعی در کنار گردنه حیران می باشد که به دلیل وجود درختان فندق به این نام معروف شده است.

جنگل فندقلو یک نقطه استراحت و کمپینگ تابستانی خوب برای دوستداران طبیعت است. زمین‌های کم‌شیب سراسر سبز و گل‌های بابونه‌ای که بوی آن زنبورها را به فندقلو می‌کشاند یک منظره بی همتا در ایران است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده