دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری - دریاچه کیو خرم آباد

 جاذبه های گردشگری - دریاچه کیو خرم آباد

معرفی جاذبه های گردشگری - دریاچه کیو خرم آباد

درباره دریاچه کیو خرم آباد

گردشگران به طور معمول در سفر به مقاصد گوناگون بیشتر بازدید از جاهایی را ترجیح می دهند که در آن آب در جریان باشد، طراوت و سرزندگی بر فضای آن حاکم باشند و بتوانند در آن استراحت کنند و لذت ببرند. در شهر خرم آباد مرکز استان لرستان، یکی از جاذبه های گردشگری و مکانهای دیدنی محبوب و پرهوادار که همه این ویژگی ها را داراست، دریاچه کیو (Kio Lake) می باشد. گردشگرانی برای استراحت و تفریح در سفر خود به بازدید از دریاچه کیو رفته و از آب و هوای پاک و عالی و چشم اندازهای دیدنی اطراف به شوق می آیند. در بیشتر زمانهای سال به ویژه در روزهای گرم و تابستانی اطراف دریاچه سرشار از مسافران، مردم محلی و گردشگران می گردد.

دریاچه کیو یکی از جاهای دیدنی خرم آباد

دریاچه کیو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های طبیعی داخل شهری کشورمان می باشد که در بخش شمالی غربی شهر خرم‌آباد واقع شده است. در زبان محلی کیو به معنای کبود و نیلی می باشد و چون در بخشهای عمیق آب این دریاچه به رنگ کبود دیده می‌شود این اسم را برای آن انتخاب نموده‌اند. این دریاچه ۷ هکتار وسعت دارد و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر می باشد و آب آن از چشمه دائمی گلستان، در زیر قلعه فلک‌الافلاک، و سراب کیو تأمین می‌گردد. این دریاچه جای مناسبی برای استراحت و تفریح است و به همین علت امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مثل محل مناسب برای نشستن، رستوران، بوفه و سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، قایق‌سواری، جت‌اسکی، اسکی روی آب، شاتل، شهربازی کودکان برای گردشگران مهیا شده است.

1. معرفی

این نماد سرزندگی و جذابیت درگذشته صرفاً چشمه‌ای به نام " سراب کیو " بوده است که در سال 1355 از طرف شهردار خرم‌آباد برای توسعه این چشمه، فرمان احداث دریاچه فعلی، صادر می شود.

علاوه بر چشمه سراب کیو که در شمال شرقی دریاچه قرار دارد و قسمتی از آب دریاچه را تأمین می‌کند چشمه‌های دیگری مثل چشمه گلستان و چشمه مخملکوه هم در تأمین آب دریاچه نقش‌ ایفا می‌کنند.

1-1. چشمه گلستان

این چشمه که در کنار تپه قلعه فلک الافلاک واقع شده و یک چشمه دائمی است در مرکز شهر خرم‌آباد قرار گرفته است. علاوه بر این‌که چشمه گلستان موجب شد تا دریاچه کیو از حالت فصلی خارج شده و تبدیل به یک دریاچه دائمی گردد از منابع مهم تأمین آب شهر خرم‌آباد می باشد.

1-2. چشمه مخملکوه

مخملکوه که در شمال شرق خرم‌آباد واقع شده دارای چشمه‌های گوناگونی است. آب چشمه‌های مخملکوه از طریق چشمه‌های آهکی کف دریاچه که نقش سیفونی دارند به دریاچه منتقل می‌گردد.

چرا از دریاچه کیو بازدید کنیم؟

وجود دریاچه کیو در این منطقه موجب شده است اطراف آن با چشم اندازهای جذاب و تماشایی احاطه گردد و آب و هوای منطقه در بیشتر مواقع سال خنک و دلنشین باشد. طراوت آب دریاچه و سرسبزی مناظر اطراف آن موجب می شود بازدید کنندگان ساعاتی را در اطراف دریاچه سپری کنند و از هوا و طبیعت لذت ببرند.

این منطقه در سایه دریاچه کیو به یکی از تفریحگاه های محبوب و خوش آب و هوای خرم آباد مبدل شده است و ساکنین و گردشگران برای لذت بردن از آرامش و صلح حاکم بر فضا به دریاچه کیو می آیند. به علاوه این، در فصل های خاص سال پرندگان مهاجر به این دریاچه آمده و وجود آن ها حس و حال دیگری به محیط می دهد. پرندگان مهاجر این دریاچه را برای خود انتخاب کرده و به آغوش آن پناه می برند و این امر موجب می شود گردشگران بتوانند پرندگان بومی را از نزدیک ببینند. "اگرت ها" که نوع خاصی از لک لک ها می باشند، از جمله مشهورترین پرندگان مهاجر در دریاچه کیو به شمار می روند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه کیو

هر چند بازدید از دریاچه کیو در هر موقع از سال دارای جذابیت خاصی بوده و دیدنی است، ولی در فصل بهار و تابستان همراه با جان گرفتن طبیعت و شروع رویش ها جذابیت دریاچه کیو چند برابر می گردد. چنانچه در فصل زمستان و پاییز هم به بازدید از این دریاچه بروید، شاهد منظره ای فوق العاده و رنگارنگ پاییزی و پرندگان مهاجر دیدنی خواهید شد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده