دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی مرداب دیوک کلاردشت

معرفی مرداب دیوک کلاردشت

معرفی مرداب دیوک کلاردشت

طبیعت زیبای شمال ایران، پر از مناطق و منظره‌های دیدنی گوناگونی است که برخی از آن‌ها بی‌همتا می باشند. مرداب دیوک یا دریوک، یکی از جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی خیلی زیبا و رویایی در مازندران می باشد که می‌تواند توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. این مرداب به اندازه ای گمنام است که حتی خیلی از اهالی خود منطقه نیز نام آن را نشنیده‌اند و امکان دارد نتوانند شما را در پیدا کردن مسیر راهنمایی کنند.

مرداب چیست؟

مرداب یا ماندآب، به قسمتی از طبیعت اطلاق می گردد که آب در آن مانده باشد و گیاهان کوتاه بیشتر از جنس علف و نی بر آن روییده باشد. بیشتر ما مرداب را درون فیلم ها دیده ایم و ذهنیتی که از آن داریم این گونه است که منطقه ای خیلی نرم که سطح آن توسط برگ و خزه پوشانده شده است و اصلا در ظاهر مشخص نیست که چقدر زمین آن نرم است و اگر فردی به طرز ناگهانی داخل آن منطقه شود، توانایی خارج شدن را ندارد و با هر حرکت اضافه بیشتر در مرداب فرو خواهد رفت.

محل و مسیر دسترسی به مرداب دیوک

این مرداب زیبا در نزدیکی تهران واقع شده است. برای رسیدن به آن بایستی از راه جاده‌ چالوس به منطقه‌ی کلاردشت در استان دیدنی مازندران بروید. این سفر جالب و خاص از جاده‌ چالوس که حتی اگر به دفعات آن را پیموده باشیم باز هم تازگی دارد و نکته‌ای تازه برای کشف کردن، شروع می‌شود. پس از اینکه به کلاردشت رسیدید، راه جنگل را در پیش بگیرید، مرداب جایی در بین شاخ و برگ انبوه درختان سر به فلک کشیده‌ی جنگل قرار دارد.

از میان جنگل که پیاده‌روی می‌کنید و جذابیت این میراث کهن و صدای پرندگان که لذت می‌برید، ناگهان مرداب دیوک در مقابل شما ظاهر می‌شود. یکی از لذت‌های این سفر جنگل‌گردی و کشف مرداب می باشد.

برای این سفر چقدر زمان لازم است؟

این پرسش یکی از سوالات اصلی همه گردشگرانی می باشد که قصد دارند برای سفر برنامه‌ریزی نمایند. خوشبختانه این سفر را به سادگی می‌توانید برای یک روز برنامه‌ریزی نمایید و آخر هفته عازم سفری به یاد ماندنی و لذت‌بخش شوید. کلاردشت تقریبا به تهران نزدیک می باشد و اگر صبح زود راه بیفتید در آغاز روز در جنگل هستید و می‌توانید راه‌پیمایی را آغاز نمایید و چند ساعتی را در جنگل و در کنار مرداب سپری کنید و بعدازظهر برگردید و موقع شب خانه خواهید بود. ولی اگر قصد شب‌مانی دارید، در منطقه‌ی کلاردشت ویلاهای بسیاری برای اجاره کردن وجود دارد.

احوالات رویایی مسیر مرداب دیوک

در طول پیمودن راه گاهی مه چنان شما را در بر می گیرد که دیدن چند متر جلوتر محال می‌گردد و شما هستید و مسیری رویایی جلوی رویتان. مانند موقعی که در زندگی انتخابی می‌کنید و پا در راهی می‌گذارید که نمی‌‌دانید جلوتر چه‌ چیز منتظر شما می باشد و به کجا خواهید رسید؛ ولی هر گام که برمی‌‌دارید مسیر به همان مقدار آشکار می‌شود و زیبایی نهقته تا چند دقیقه پیش شما را به ادامه راه راغب تر می‌کند. البته با این فرق که این‌ دفعه شما می‌‌دانید هزاران گردشگر این راه را قبل از شما طی کرده اند و قرار است به‌ زودی مردابی دیدنی ، مقابل چشمان شما ظاهر شود.

در انتهای پیاده‌روی، مرداب دیوک طرف چپ مسیر به چشم می‌ خورد. آب‌گیر وسیعی، محصور شده در میان درختان که فرشی از خزه‌های سبز‌رنگ روی سطح مرداب را پوشانده است.

بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

منطقه کلاردشت و جنگل‌های زیبای آن در هر فصل از سال جذابیت ویژه خود را دارد، لذا نمی‌شود گفت دقیقا چه موقعی برای این سفر مناسب‌تر می باشد. در فصل بهار، جنگل‌های کلاردشت غرق در سبزه‌ها و جوانه‌های تازه و شاداب درختان است، در زمان تابستان برگ‌های درختان جنگلی پررنگ‌ تر از گرمای سوزان آفتاب جذابیت دیگری دارند و در طول روز ذره های طلایی نور خورشید بر سطح مرداب می‌درخشند، در هنگام پاییز برگ‌های سبز هزار رنگ پیدا می کنند و طیفی از رنگ‌های زرد و سبز و سرخ و قهوه‌ای مرداب را احاطه کرده و صحنه ای تماشایی می آفریند. شاید بتوان گفت به غیر از فصل زمستان که بارش باران و سرما پیمودن جنگل‌ را اندکی سخت می‌کند در سایر فصول مرداب دیوک مقصدی خیلی دلنشین و جذاب است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده