بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» معرفی پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان

معرفی پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان

معرفی پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان

طبیعت همواره بهترین گزینه برای دور بودن از شلوغیهای زندگی شهری، دور شدن از روزمرگی‌ها و رسیدن به آرامش ذهنی می باشد. جنگل‌ها با درختان سر به آسمان کشیده و دیدنی، یکی از همین مکان‌های آرامش‌بخش می باشند که می‌توانیم اوقات خوشی را در آن‌جا سپری نماییم و از تنفس در هوای پاک آن‌ها لذت ببریم. در ادامه شما را به پارک جنگلی گیسوم که یکی از جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی استان گیلان است، می بریم.

پارک جنگلی گیسوم |‌ در میان جنگل و دریا

جنگل‌های گیسوم در بین روستایی به همین نام واقع شده است. گیسوم روستایی است از توابع بخش اسالم شهرستان تالش که در استان گیلان قرار گرفته است. جنگل گیسوم پوشش گیاهی بی‌مانندی در خود دارد. حالا تصور نمایید در بین این پوشش گیاهی جاده‌ای کشیده شده است که همچون تونلی سبز شما را به دریا می‌رساند.

همه شهرت گیسوم به همین جاده سبزش می باشد. یک جاده‌ رویایی که مثل زنجیره‌ای سبز جنگل را به آبی دریا پیوند می‌زند. درختان در دو سوی جاده در اوج آسمان درهم گره خورده‌اند و تونلی زمردین و خنک خلق کرده اند.

در بین جنگل انبوه و پس از گذر از این مسیر تماشایی به پارک جنگلی گیسوم خواهید رسید. این پارک جنگلی توسط شهرداری تالش ساخته شده است و هدف از احداث آن تبدیل کردن گیسوم به یک مقصد طبیعت‌گردی در استان گیلان بوده است.

چرا بازدید از جنگل گیسوم پیشنهاد می شود؟

لذت وصف ناشدنی عبور از تونل سرسبز و دیدنی که با درختانی مرتفع پوشیده شده است را تجربه می کنید.

انتهای آن به ساحل ختم خواهد شد، جایی که می توانید دو جلوه گوناگون طبیعت را در یک مکان ببینید.

تفریحات متنوعی مثل دوچرخه سواری، قایق سواری و غیره را در طبیعت تماشایی این جنگل تجربه خواهید کرد.

پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم که در ناحیه‌ای جلگه‌ای قرار گرفته است، از نظر پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری از تنوع بسیاری برخوردار می باشد.

از جمله درختانی که در جنگل گیسوم دیده می‌شود می‌توان به درختان آزاد، ازگیل، انجیر، آلو، زرد آلو، سیب، انار، شب خسب و … اشاره کرد. درختان انجیری از پرتعدادترین گونه‌های درختی موجود در این جنگل می باشد.

از گونه‌های جانوری آن هم می‌شود به آهو، خرگوش، بز کوهی، ابیا(نوعی پرنده)، قرقاول، گیلانشاه، خوتکا، غاز وحشی، روباه، راسو، سمور، شغال، گراز، گرگ، خرس قهوه‌ای، پلنگ، ببر و … اشاره کرد.

فعالیت‌های تفریحی در پارک جنگلی گیسوم 

در جنگل گیسوم و ساحل تماشایی آن می‌توانید تفریحات مختلف و مهیجی را تجربه کنید و از لحظه لحظه‌ی حضور در این منطقه‌ی دیدنی نهایت لذت را ببرید. در ادامه به چند تا از این تفریحات و فعالیت‌های لذت‌بخش که امکان انجام آن‌ها در پارک جنگلی گیسوم وجود دارد اشاره می کنیم.

  • رانندگی و دوچرخه‌سواری در جاده‌ی پردرختِ جنگل (امکان اجاره‌ی دوچرخه هم هست.)
  • پیاده‌روی کردن در طبیعتِ روح‌نوازِ جنگل و ساحلِ شنی گیسوم
  • عکاسی از طبیعت فوق‌العاده تماشایی پارک جنگلی و دریا
  • امکان پیک نیک در ساحل یا آلاچیق‌های تعبیه شده در جنگل، به همراه خانواده یا دوستان
  • تماشای اسب‌ها و اسب‌سواری در بخشهایی از پارک جنگلی و ساحل گیسوم
  • به تماشای آسمانِ شب نشستن در ساحل دریا
  • تفریحات مهیج ساحلی و آبی مثل شنا، قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل و ...
  • محیط و وسایل بازی برای کودکان شامل پارک بادی و ترامبولین
  • خریدن سوغاتی، محصولات محلی و صنایع دستی از بازارچه‌ی کوچک ساحلی
  • خوردن غذاها و خوراکی‌هایی مانند ماهی کبابی، لبو و ...

امکانات رفاهی و اقامتی

در پارک جنگلی گیسوم، امکانات رفاهی خوبی مثل آلاچیق‌ها، محلهایی برای کمپینگ، بوفه، رستوران، نانوایی، بازار، و سرویس بهداشتی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. از جهت اقامت هم هیچگونه نگرانی نداشته باشید. اگر در سفر به جنگل گیسوم، تصمیم به ماندن گرفتید، گزینه‌های گوناگونی پیش روی شما قرار دارد. اقامت در شهرهای اطراف یکی از این گزینه‌ها است. اگر علاقه‌مند هستید که شب را در همین منطقه سپری کنید می‌توانید از ویلا، سوئیت و پلاژهایی که در آن قرار دارد استفاده نمایید. چادر زدن و کمپ کردن هم روش رایجی است و با توجه به امکانات مناسبی که در این منطقه هست گزینه‌ی خوبی به نظر می‌رسد. همچنین با وجود پاسگاه پلیس در این بخش، می‌توانید با امنیت کامل شب را در چادر سپری نمایید.

زمان‌های مناسب برای سفر به پارک جنگلی گیسوم

جنگل گیسوم در هر یک از چهار فصل سال، زیبایی ویژه خود را دارد. خیلی از افراد، بهترین موقع سفر به این منطقه را ماه‌های اردیبهشت، مهر و آبان می‌دانند؛ ولی حقیقت آن است که لذت بردن از این طبیعتِ تماشایی، زمان نمی‌شناسد. در فصل بهار به خصوص در اردیبهشت ماه، برگ‌های تازه جوانه زده با رنگِ سبز روشن، چنان لطافت و جذابیتی به جنگل می‌بخشند که از دیدن آن سیر نخواهید شد.

در تابستان هم به علت خنک بودن فضای جنگل می‌توانید ساعاتی را از گرمای هوا به این منطقه پناه ببرید و در سایه‌ی درختان تنومند آن استراحت نمایید. پاییز را فقط باید از نزدیک در پارک جنگلی گیسوم تجربه نمایید. رقص برگ‌ها و رنگ‌ها در جاده‌ی پردرخت و در قسمتهای مختلف جنگل، منظره‌ای خیال‌انگیز و رؤیایی خلق می‌کند که زیبایی آن در وصف نمی‌گنجد. در این پارک جنگلی حتی دیدن درختان بدون برگ در فصل زمستان هم زیبایی خاص خود را دارد که گاهی سفید شدن شاخه‌ها با برفِ زمستانی زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده