دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی دریاچه شورمست مازندران

معرفی دریاچه شورمست مازندران

معرفی دریاچه شورمست مازندران

شمال كشور جاذبه های گردشگری و مکانهای دیدنی بسیاری دارد. دوستداران طبیعت و جاذبه های طبیعی یقینا همه ساله روزهایی را در نواحی شمالی كشور و در بین جنگل های بسیار و سواحل به یاد ماندنی آن سپری می كنند. گوشه گوشه مناطق شمالی كشور سرشار است از جاذبه هایی كه شبیه آن را نمی شود در سایر مناطق تجربه كرد. دریاچه های طبیعی زیبا، رودخانه های خروشان، انبوه درختان در كنار سواحل مواج از جاذبه هایی هستند كه هیچ موقع مسافران و گردشگران از تماشای آن ها سیر نمی شوند. در بین استان های شمال كشورمان، استان "مازندران" یكی از پر جاذبه ترین استان های این منطقه می باشد. در ادامه شما را با یكی از دیدنی ترین دریاچه های كشور و جاذبه های حوالی آن كه در دل استان "مازندران" واقع شده است آشنا می كنیم.

دریاچه شورمست کجاست؟

از جاده فیروزکوه بایستی به طرف قائمشهر بروید. بعد از طی تقریبا هفتاد کیلومتر از فیروزکوه به پل سفید می رسید، پس از پمب بنزینی تابلوی شورمست را می ینبید که باید به طرف چپ بروید. مسیر تقریبا ماشین رو می باشد و انتهای آن به دریاچه می ریزد.

کلیاتی در مورد دریاچه شورمست

در نزدیکی شهر پل سفید و در ارتفاعات آن دریاچه ای تماشایی و زیبا واقع شده که وسعتش حداقل پانزده هزار متر مربع می باشد و عمق آن در برخی جاها به هفت متر هم می رسد. این دریاچه به قدری بزرگ است که از این طرف به آن طرف آن را به دشواری می بینید. دریاچه شورمست دریاچه ای با طول سیصد متری و عرض حدودا هفتاد متری می باشد، ساختار دریاچه غربی شرقی بوده و در حدود هزار متر از سطح دریا فاصله دارد.

یکی از عللی که این دریاچه پاتوق همیشگی مسافران است بر می گردد به نزدیکی به تهران و علاوه بر این امکانات و دسترسی راحت را هم نباید از قلم انداخت. دریاچه شورمست مقصد آخر هفته مناسبی برای تهرانی است. این دریاچه به وسیله درختان تنومند و بلندی دوره شده است. نزدیکی درختان به آب در برخی جاها آنقدر می شود که شما تصور می کنید با یک باغ دریاچه مواجه هستید تا اینکه در کنار یک دریاچه باشید. هماهنگی در شورمست کاملا آشکار بوده و همه عناصر با همدیگر مشارکت دارند. انگار میهمانی توسط طبیعت برپاست. آب، درخت، هوای مطبوع و انواع حیوانات همه میزبان شما می باشند.

آب و هوای دریاچه شورمست

دور تا دور دریاچه کوه و کوهستان بوده و به همین دلیل در فصل زمستان، هوای آن سرد می باشد و اگر تجهیزات مناسبی نداشته باشید تجربه خوبی از این دریاچه در ذهن شما نمی ماند.

در عوض اگر در فصل تابستان به طرف این دریاچه بروید، خنکای کوهستانی و نسیم دریاچه باهم ترکیب می‌گردند تا آب و هوایی دلنشین ایجاد نمایند.

دریاچه شورمست در زمستان

به دلیل شرایط فیزیکی (کوهستان‌ها و آب و هوای کلی استان زیبای مازندران)، آب و هوای دریاچه شورمست در زمستان سرد می باشد و حتما بایستی لباس گرم همراه خود داشته باشید. از سوی دیگر اگر بتوانید از مسیر عبور نمایید و خودتان را به دریاچه برسانید، منظره تماشایی در انتظار شما خواهید بود. حتما به یاد داشته باشید که در کنار لباس گرم و تجهیزات شخصی، ماشین خود را هم بررسی نمایید و زنجیر چرخ بردارید. اگر هم لاستیک‌های ماشین شما احتیاج به تعویض دارد حتما این کار را بکنید زیرا مسیر دریاچه شورسمت پر از پیچ‌وخم می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده