خرید از سراسر دنیا


» 10 مقصد برتر گردشگری غذا در جهان

 10 مقصد برتر گردشگری غذا در جهان

 10 مقصد برتر گردشگری غذا در جهان

می‌شود گفت این روزها غذاها به عنوان برند و نشان جهانی کشورها شناخته می گردند، به عنوان مثال زمانی که نام پاستا را می‌شنوید کشور ایتالیا به ذهن متبادر می گردد و یا نام کباب که کشور ایران سرآمد آن است. غذا به عنوان یکی از مهمترین قسمتهای سفر محسوب می گردد، به همین جهت امروز شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری غذا هواداران بسیاری پیدا کرده است. کشورهای توریستی رقابت بالایی برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذاهای ویژه در رستوران های ویژه و گاهی عجیب دارند. اگر اهل سفر به سایر کشورها می باشید و یا به فرهنگ غذایی سایر سرزمین‌های جهان علاقه‌مند هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

غذاهای سریلانکا 

یکی از بهترین کشورهای آسیایی به منظور خوردن انواع غذاها کشور سریلانکا Sri Lanka می باشد. تنوع نژاد و فرهنگ مردم و همچنین طبیعت کشور دیدنی سریلانکا روی غذاهای مردم این سرزمین تاثیر گذاشته به گونه ای که ممکن است یک غذا را در هر یک از شهرهای سریلانکا با طعم های مختلفی تست کنید. پیشنهاد می کنیم در  سریلانکا خوردن انواع ماهی ها و سبزیجات تازه را از دست ندهید؛ چون میوه ها و سبزی های تازه در این کشور به نسبت ایران دارای طعم متفاوتی هستند. پیشنهاد ما به مسافران سریلانکا غذای معروف فیش آمبول (fish ambul thiyal) می باشد که از ترکیب برنج، سبزیجات تازه، ادویه کاری و فلفل تند تهیه می گردد.

غذاهای نیوزیلند 

 نیوزیلند New Zealand یکی از بهترین مقاصد سفر و زندگی برای ایرانیان است. جالب است بدانید خیلی از مواد غذایی که پایه اصلی غذاهای ایرانی‌ها به حساب می‌آیند در این سرزمین یافت می شود؛ ولی غذاهای محلی مردم نیوزیلند به واسطه موقعیت جغرافیایی آنها از گوشت تازه و انواع ماهی تهیه می‌شود. در سفر به نیوزیلند می توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان نمایید.

غذاهای گرجستان

اگر به ترکیه و یا کشورهای حوزه دریای مدیترانه مسافرت کرده باشید، می‌دانید که غذاهای مشترک بسیاری میان این کشورها وجود دارد که هر کدام در عین شباهت مواد اولیه دارای طمع های مختلفی می باشند. کشور گرجستان Georgia دارای متنوع‌ترین شکل غذاهای آسیایی- اروپایی می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها نیز سازگاری دارد. غذای مشهور گرجستان که طرفداران زیادی دارد خاچاپوری است. این غذا از خانواده‌ی پیتزاها به حساب می‌آید که از تخم مرغ، پنیر و انواع سبزیجات معطر در آن استفاده می‌کنند. خاچاپوری را می‌شود به عنوان یک وعده‌ی غذایی مجزا و یا در کنار بقیه خوراک ها میل کرد.

غذاهای آلمان 

غذاهای آلمانی Germany به پُر کالری و مغذی بودن معروف هستند. انواع نان، سوسیس، نودل و سیب زمینی پای ثابت غذاهای آلمانی هستند. در آلمان عادت غذایی مردم بیشتر به خوردن غذاهای گرم به‌ویژه در فصل سرما است. از انواع غذاهای آلمانی می شود به نوعی کتلت به نام (frikadellen)، خوراک گوشت (sauerbraten)، چیز کیک آلمانی، رولت گوشت (Rouladen) و دسر خوشمزه میوه (Rote grutze) اشاره نمود. در سفر خود به آلمان لذت خوردن غذاهای خوشمزه را از دست ندهید.

غذاهای پرو 

پرو Peru یکی از کشورهای توریستی می باشد که در سال 2015 به عنوان "برترین مقصد گردشگری غذا" معرفی گردید. یک اصطلاح جالب در میان مردم کشور پرو وجود دارد؛ آنها معتقدند تمام مردم پرو از کودکی سرآشپز هستند. مواد اولیه غذاهای این کشور شامل انواع آبزیان و گوشت می باشد به همین دلیل به غذاهای پرو لقب سوپر فودز را داده‌اند. در سفر به این کشور می توانید به خوبی تاثیر فرهنگ اقوام مهاجری مانند چینی ها، اسپانیایی ها، ژاپنی ها را در غذاهای روزانه احساس نمایید. از جمله غذاهای محبوب کشور پرو از دید گردشگران سالاد سبزیجات و پیش غذای محبوب کائوسا (ترکیب سیب زمینی، سبزیجات، گوشت و یا ماهی) هستند.

غذاهای تایوانی 

یکی از مقاصد عالی و جذاب برای گردشگران در آسیا کشور تایوان Taiwan می باشد؛ ولی توصیه می‌کنیم که در سفر به تایوان مواظب مواد اولیه‌ی به کار رفته در غذاها باشید زیرا امکان دارد در آنها از خزندگانی که باب طبع اغلب ایرانیان نیست، استفاده کرده باشند. از جمله غذاهای خوشمزه و مشهور تایوانی که پیشنهاد می‌شود امتحان نمایید بیف نودل می باشد که همان گونه که از نامش مشخص است ترکیبی از نودل و گوشت می باشد، این غذا ترکیبی عالی دارد چون هم مغذی است و هم آب زیادی دارد.

غذاهای فیلیپینی 

ترکیبی از انواع ماهی، برنج و میوه های استوایی پایه اصلی غذاهای فلیپینی Philippines را شکل می دهد. در غذاهای فیلیپینی از سرکه، سیر و سویا سوس به میزان فراوان استفاده می‌شود. خوراک سینیگان (Sinigang)، بار بی کیو (Bar B.Q)، خوراک پاک بت (Pacbet)، اس کاب کیو (Scabecue) پیشنهادات غذایی ما به شما در سفر به فیلیپین می باشند.

غذاهای تایلندی

ترکیبی از غذاهای چینی، مالزیایی، اندونزیایی و میانماری در فرهنگ غذایی مردم کشور تایلند گرد هم آمده‌اند. کاری سبز، خوراک مرغ، سیب زمینی و سبزیجات هیجان انگیز، سالاد پاپایا، ماهی و سس سویا از جمله خوشمزه ترین غذاهای تایلندی به حساب می‌آیند.

غذاهای ژاپنی 

گردشگران غذاهای ژاپنی را با سوشی (Sushi)، سوکیاکی (Sukiyaki) و تمپورا (Tempura) می شناسند. از جمله غذاهای لذیذ که در ژاپن باید تجربه نمایید شامل سوپ نودل Ramen، برنج کاری (Curry rice) و کاراگه (Karaage) هستند.

غذا در هنگ کنگ 

با سفر به هنگ کنگ به پایتخت غذایی آسیا مسافرت کرده‌اید. اگر علاقه مند به شرکت در تورهای آشپزی می باشید در هنگ گنک کلاس هایی یک روزه جهت آشنایی با فرهنگ غذایی چینی برگزار می گردند. نان آناناسی (Pineapple Bread)، چایی شیر، نودل ریشکا (Rickshaw Noodles) و سوپ ونتون (Wontons) از جمله لذیذ ترین غذاهای محلی هنگ کنگ هستند.

منبع/ فاینداتور

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده