دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

پارک جنگلی تماشایی النگدره در استان زیبای گلستان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و مکانهای دیدنی و یکی از بهترین مقاصد طبیعی کشورمان ایران می باشد که در طول سال تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. این پارک جنگلی یکی از دیدنی ترین پارک‌های طبیعی کشور می باشد که در شهر زیبای گرگان واقع شده است. این پارک جنگلی زیبا نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران واقع شده است . النگدره دارای ۱۸۵ هکتار مساحت است. این پارک جنگلی تماشایی با طبیعتی بکر و سرسبزی خیره کننده که پر از درختان بزرگ و سربه‌آسمان کشیده و رودخانه‌ و چشمه‌های زلال، آب‌ و‌ هوایی دلپذیر و خیلی خنک است، می‌تواند مقصد مورد علاقه همه عاشقان طبیعت باشد.

در این پارک جنگلی چه کارهایی می‌شود کرد؟

قدم زدن، دوچرخه‌سواری و بقیه ورزش‌ها: جاده سلامتی که یک راه چوبی خیلی دیدنی به طول ۱۷۰۰ متر می باشد،‌ یکی از دیدنی ترین قسمتهای پارک جنگلی النگدره می باشد. این جاده چوبی خیلی زیبا و پر پیچ‌ و خم که از بین درختان زیادی عبور می کند، یک مسیر دیدنی و خیلی جذابی را خلق کرده است که قدم زدن و سپری کردن اوقات‌ در آن برای هر فردی با هر روحیه ای و اخلاقی لذت‌بخش می باشد. افزون بر جاده سلامت شما قادرید در خیابان آسفالته یک‌طرفه‌ای که بین جنگل درست شده نیز چه پیاده یا با دوچرخه‌ تردد نمایید. در روزهای زوج تردد ماشینها و وسایل نقلیه در این جاده از ۶ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر ممنوع می باشد. پس می‌توانید در این ایام با خیال آسوده در آن به قدم زدن، دوچرخه‌ سواری یا دویدن مشغول باشید.

اشخاصی که در ایام زوج هفته با ماشینهای شخصی به النگدره می‌آیند، بایستی ماشینها را خارج از محدوده جنگلی در پارکینگ‌های اختصاصی قرار دهند. به علاوه جهت تردد کردن در پارک جنگلی می‌شود از خودروهای برقی که با این هدف در دسترس می باشند، استفاده نمود.

در این پارک جنگلی زیبا، امکانات ورزشی بسیاری برای ورزش‌های توپی همچون بدمینتون، والیبال، پارک بازی کودکان و حتی محلهای ویژه ای برای ورزش‌هایی مثل یوگا در دسترس همگان قرار دارد. به‌جز این در همه جای پارک جنگلی نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌هایی واقع شده است که می‌توانید هر وقت احساس خستگی نمودید، در این محلها استراحت کنید.

پیک‌نیک در طبیعت

خیلی از اشخاصی که به النگدره می روند، در وهله‌ نخست جهت پیک‌نیک و اتراق نمودن در جنگل و گذراندن یک روز آرام به این پارک جنگلی زیبا می‌آیند. در پارک جنگلی النگدره امکانات مختلفی مثل فروشگاه‌های مواد غذایی و … در دسترس همگان قرار دارد که این پارک را جهت برپا کردن کمپ و پیک‌نیک عالی می‌کند.

پارک جنگلی النگدره به دلیل اینکه توسط انبوه درختان احاطه‌ شده است، همیشه چند درجه‌ خنک‌تر از نواحی پیرامون می باشد، به همین علت اگر در ایام سرد سال به اینجا مسافرت می‌کنید، بایستی آمادگی کافی را داشته باشید و برای عصرها و شب‌ها لباس گرم با خود داشته باشید.

همچنین، در النگدره امکانات رفاهی متعددی برای بازدیدکنندگان از این پارک جنگلی فراهم شده که جهت سپری کردن شب در این پارک جنگلی کافی می باشد. بعضی از امکانات این پارک جنگلی عبارتند از سرویس‌های بهداشتی، آب‌خوری‌های متعدد، فروشگاه‌ها و… است. پس می‌توانید با خیال آسوده جهت کمپینگ در طبیعت برنامه‌ریزی نمایید.

گشتن در رودخانه قلاشی

پس از قدم زدن و ورزش کردن می‌توانید رودخانه‌ دیدنی قلاشی و چشمه‌های پیرامون آن را تماشا کنید. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب این پارک جنگلی تا شمال آن امتداد پیدا کرده است. این رودخانه دیدنی با آب گوارا و سه‌ چشمه‌ پرآبی که پیرامون آن قرار گرفته‌اند، می‌تواند منظره‌ خیلی زیبایی جهت نشستن، گوش دادن به آوای آب و دیدن جذابیتهای آن باشد. موقع گشت‌وگذار خود در النگدره خوب است از روستایی دیدن کنید که در دل پارک جنگلی واقع شده است. حتما از تماشای این روستای زیبا در قلب جنگل حیرت زده می شوید.

بازدید کردن از محوطه‌ تاریخی النگدره

النگدره فقط دیدنی‌های طبیعی ندارد، ‌بلکه در این پارک جنگلی زیبا محوطه‌ تاریخی خیلی زیبایی هم قرار دارد. گفته شده است این منطقه تاریخی دارای بیشتر از ۱۵۰۰ سال قدمت است و ممکن است برای اشخاصی که از تماشای مناظر تاریخی و قدیمی لذت می‌برند، جذابیت‌های ویژه ای را دارا باشد.

عکاسی کردن از طبیعت

بسیاری از کسانی که طبیعت‌گرد هستند همواره در هر موقعیتی تجهیزات عکاسی را با خود دارند تا هیچ‌موقع فرصت عکاسی از مناظر تماشایی را از دست ندهند. یکی از زیباییهای این پارک جنگلی دیدنی زیبایی بی‌همتا آن در تمام فصول‌ سال می باشد که می‌تواند مورد علاقه هر عاشق طبیعت و نیز هواداران عکاسی کردن از طبیعت باشد.

زیبایی‌های النگدره در هر فصلی دیدنی می باشد، اما خیلی از افرادی که در فصل پاییز به این پارک جنگلی مسافرت کرده‌اند، گفته اند که پاییز این مکان با هیچ فصل دیگری قابل مقایسه نمی باشد. چنانچه در فصل پاییز به النگدره رفتید، درست بودن این حرف را خود تایید می کنید.

گشتن در پیرامون پارک جنگلی

اضافه بر خود النگدره شما می‌توانید از مناطق پیرامون آن هم بازدید نمایید. منطقه جنگلی ناهارخوران یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گلستان می باشد که خوب است به آنجا سری بزنید. شما می‌توانید از روستای تاریخی زیارت هم دیدن کنید. این روستای خیلی دیدنی در ارتفاعات کوه‌های زیارت واقع شده و دارای آب‌وهوای خیلی خوبی است. شما می‌توانید با رفتن به این ناحیه زیبا از منظره های تماشایی و بسیار زیبایش لذت فراوان ببرید. صنایع دستی ویژه و مخصوص، آبشار تماشایی و دشت‌های پهناور و زیبا، آرامگاه امامزاده عبدالله و غیره از جاذبه های این روستای دیدنی به شمار می روند. به علاوه می‌توانید به دریاچه توشن که فاصله اندکی تا جنگل النگدره دارد، بروید. این دریاچه در روستایی به همین عنوان واقع شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده