دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی روستای زشک مشهد

معرفی روستای زشک مشهد

معرفی روستای زشک مشهد

روستای زشک در زمره یکی از مناطق ییلاقی و با آب و هوایی مطبوع در اطراف شهر مشهد می باشد. این روستای زیبا و دیدنی از شهر مشهد فاصلۀ خیلی اندکی دارد. ساکنان شهر مشهد برای سفر یک روزه به این روستای دیدنی مسافرت می‌کنند. این روستا مملوء است از جاذبه های گردشگری و مکانهای دیدنی.

روستای زشک کجا قرار دارد؟

درباره موقعیت دقیق جغرافیایی این روستای دیدنی و زیبا بایستی گفت که زشک دقیقاً در امتداد کوه‌های مرتفع و معروف بینالود قرار گرفته است. جهت رسیدن به این روستای زیبا تنها لازم است به طرف رشته کوه‌های بینالود حرکت نمایید و به سوی ضلع جنوب شرقی این کوه‌ها رهسپار شوید. در همان اطراف سرچشمه درۀ شاندیز را مشاهده خواهید کرد. این روستای جذاب و دیدنی فقط ۲۰ کیلومتر تا مشهد دارای فاصله است. روستای شگفت انگیز و تماشایی زشک از توابع شهر شاندیز به حساب می‌آید.

جاذبه‌های روستای زیبای زشک

در روستای زیبا و محبوب زشک وجود چند چشمه‌ جوشان و باغات خرم و انواع میوه‌های گوناگون و خوشمزه در کنار فضایی زیبا و سبز به همراه آب و هوایی مطبوع و عالی همگی دست به دست هم داده و بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می‌کند. به همه این زیبایی‌های جذاب رودخانۀ زشک را هم اضافه نمایید. قطعا جریان این رودخانه که می‌شود آن را شریان حیاتی زشک قلمداد کرد موجب پدید آمدن این همه جذابیت در این روستای دیدنی شده است. اگر به این روستای خاص و زیبا مسافرت کردید باید در کنار این رود زیبا نشسته و بایستی دقایقی از وقت خود را مشغول شنیدن صدای زیبای جریان این رودخانۀ آبی نمایید. روستای زیبای زشک مملوء می باشد از جاذبه های تماشایی که بعضی از آنها عبارتند از

چشمه قلقلی

چشمه قلقلی یکی از چند چشمه‌ای می باشد که قبلا اشاره شد. این چشمه یکی از پرخروش ترین چشمه‌ها در این روستای زیبا به حساب می‌آید. آب این چشمه از زمین جوشیده که جوشش آن به سادگی قابل تشخیص می باشد. برای رسیدن به این چشمه زیبا لازم می باشد ۴ کیلومتر از جاده‌ای خاکی بعد از روستای زشک را پشت سر بگذارید. این چشمۀ زیبا در آغاز مسیر ورود به قله‌ای مرتفع با عنوان قله‌های سه گانۀ چمن، فلسکه و شیرآباد است.

روستای سقف‌های شیروانی:

یکی از جذابیتهای روستای دیدنی زشک وجود منظره های طبیعی و بافت تاریخی آن می باشد. در این روستا شمار خیلی زیادی از خانه‌های تاریخی دیده می‌شود. این خانه‌های تاریخی دارای سقف‌هایی شیروانی هستند. این نوع معماری مختص به این روستا می باشد. در شهر زیبای مشهد به هیچ وجه سقف شیروانی دیده نمی‌شود ولی در روستاهای ییلاقی پیرامون مشهد سقف شیروانی وجود دارد. بنابراین با همین مقایسه به آسانی می‌شود به تفاوت آب و هوای روستاهای پیرامون مشهد با شهر مشهد را متوجه شویم.

قلۀ شیرباد

خوب است بدانید مرتفع ترین قلۀ رشته کوه‌های بینالود با عنوان شیرباد معروف است . به منظور صعود از این قلۀ مرتفع و زیبا ضروری است از روستای زشک عبور نمایید. در حقیقت روستای دیدنی زشک و همچنین روستای حیطه واپسین منازل جهت صعود به قلۀ شیرباد به حساب می آیند. راه صعود به قلۀ بلند شیرباد راهی پاکوب می باشد. این راه از حاشیۀ رودخانه عبور کرده و به بلندای قله منتهی می‌شود. شیرباد دارای جان‌پناهی است که در ارتفاع ۳ هزار متری قرار گرفته است. این قله با عنوان بام خراسان شناخته شده است.

دره نهل

اگر به بام خراسان صعود کردید یا حتی اگر فقط از دور ارتفاعش را دیدید به طرف دامنه‌های شرقی آن رهسپار شوید. در دامنه‌های شرقی این قلۀ دره‌ای زیبا و تماشابی مشاهده خواهید کرد. در این درۀ زیبا و دیدنی می‌شود نظاره گر سرچشمۀ رودخانۀ زشک بود. در این دره چشمه‌ای هم از دل زمین می جوشد. این چشمۀ خروشان و زیبا در این درۀ خرم چشمۀ نهل نامیده می‌شود. چشمۀ نهل در دشت زیبا و جذابی به نام اولنگ قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های خاص این دره و رودخانۀ زشک فراوانی گل‌های بابونه در این ناحیه می باشد.

قله چمن

یکی دیگر از قلل بلند در این منطقه که از قضا یکی دیگر از قلل بینالود به حساب می‌آید با عنوان قلۀ چمن معروف است. روستای زیبای زشک کاملا در دامنه‌های شمالی این قله قرار گرفته است. اگر شما به کوهنوردی علاقه مند هستید به طرف قلۀ چمن بروید. قلۀ چمن دازای شیب ملایمی است و همین شیب ملایم موجب گردیده است که صعود از آن مانند راهپیمایی به نظر بیاید. به علاوه اینکه دامنه‌های قلۀ زیبای چمن پر از گیاهان خودرو و دارویی می باشد. بسیاری از کارشناسان مهم گیاهان دارویی به منظور جمع‌کردن گیاهان کوهی و دارویی به قلۀ چمن می‌آیند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده