دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿1﴾

مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿1﴾

مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿1﴾

تهران پایتخت ایران است و با جمعیتی بالغ بر ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ تن پر جمعیت ترین شهر این کشور می باشد و در میان شهرهای جهان با این میزان جمعیت در رتبه 24 قرار می گیرد و در بین شهرهای منطقه خاورمیانه نیز حائز رتبه سوم است. تهران مملوء از جاذبه های گردشگری می باشد. در ادامه مکانهای دیدنی تهران را به شما معرفی می کنیم.

1. برج آزادی

برج آزادی اصلی ترین نماد این کلان شهر است. برج تماشایی آزادی در مرکز میدانی به همین نام واقع شده است و معماری شگفت انگیز آن توجه همگان را جلب می کند. این اثر زیبا ترکیبی از دورانهای مختلف معماری در ایران است. سازندگان این بنای با شکوه در ساخت اثر خود از اصول معماری ایرانی مثل بادگیر،، کاشیکاری و ... بهره ها برده اند. شما قادر هستید به عنوان بازدید کننده این مجموعه زیبا از قسمتهای مختلف آن نظیر سالن ایران شناسی، تالار کهن و ... بازدید نمایید.

2. برج میلاد

برج میلاد یک برج مخابراتی چندکاره است. این برج زیبا و تماشایی در شمال غربی تهران واقع شده است. برج میلاد مرتفع ترین برج ایران است و در میان برجهای مرتفع مخابراتی سراسر دنیا در رتبه 6 جای می گیرد. جالب است بدانید این برج به خاطر اینکه بسیار مرتفع است و نمایی خاص و منحصر به فرد دارد، از سراسر تهران دیده می شود. از این روست که این سازه عظیم جزء نمادهای تهران محسوب می گردد.

3. بوستان آب و آتش

پارک آب و آتش در شمار بوستان های زیبای شهر تهران قرار می گیرد. این برج مساحتی زیاد دارد و امکانات رفاهی گوناگونی در آن وجود دارد و جزء جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود. این بوستان که بوستان حضرت ابراهیم هم نام دارد مساحتی بالغ بر 24 هزار متر مربع دارد و در سال 1388 به بهره برداری رسیده است.

امکانات این بوستان آن را از بوستانهای دیگر پایتخت ایران متفاوت کرده است که عبارتند از چهار برج آتش، فواره، آشیانه کبوتر، فانوس دریایی و موارد زیاد دیگر. این پارک زیبا به وسیله یک پل کابلی به یک بوستان دیگر یعنی نوروز مرتبط می شود. پارک آب و آتش دو در ورودی دارد. هر موفع که به تهران رفتید، فرصت بازدید از این پارک را از دست ندهید.

4. بام تهران

شهرک بام تهران در شمالی ترین بخش ناحیه سعادت آباد و در کنار مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود واقع شده است و بنابراین اسم این شهرک در شهرداری پایتخت ثبت شده است. در پیرامون برج های این شهرک به علت واقع شدن در دامنهٔ کوه و بلندیهای شمال تهران و نیز داشتن آب و هوایی مطبوع، مکانهای گردشگری و رفاهی بسیاری شکل گرفته است از جمله پارک پرواز و هتل زیبای اسپیناس. بام تهران مناسب ترین مکان جهت تماشای این شهر از بلندی است و جایی عالی برای عکاسی است.

5. پل طبیعت

پل طبیعت مهم ترین روگذر عابر پیاده پایتخت و جزء مکانهای تماشایی آن است. این پل ۲۷۰ متری بوستانهای طالقانی و آب‌ و آتش را به هم مرتبط می‌کند و از روی بزرگراه شهید مدرس عبور می کند که یکی از مهم ترین بزرگراه‌های شمال تهران می باشد. طراح این پل، جوایز متعددی گرفته است؛ وی در میان پنج انتخاب برتر ۳۰۰ معمار بزرگ از سراسر دنیا در مسابقه معمار شهری ۲۰۱۵ بود.

6. کاخ نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ، باغی به پهنای تقریبا ۱۱ هکتار در اطراف میدان نیاوران می باشد که نسبت سنگ بنای آن به فتحعلی شاه قاجار می رسد. در ایام قدیم در این باغ نیزاری بود و لذا به نی آوران شهره شد و به مرور نیاوران لقب گرفت. سالها پس از فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه با ایجاد کاخ صاحبقرانیه این باغ را زیباتر کرد. در حال حاضر مالک نیاوران سازمان میراث فرهنگی است که توجه بازدید کنندگان بسیاری را به خود جلب می کند.

7. مجموعه کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد از هجده کاخ و موزه های متعدد و یک باغ موزه ی خیلی تماشایی تشکیل شده است. کاخ های این مجموعه بنا مربوط به دوران قاجاریه و پهلوی است. که از بین آن ها می شود از کاخ موزه ی سبز و ملت نام برد. کاخ ملت بزرگترین کاخ این مجموعه است و کاخ موزه ی سبز هم جزء زیباترین کاخ های این مکان به شمار می رود. موزه های این مجموعه تماشایی هستند مثل موزه هنرهای زیبا، موزه ی ماشین های سلطنتی و موزه استاد بهزاد و…

8. کاخ گلستان

کاخ گلستان از ابنیه تاریخی ایران است، احداث این کاخ از زمان صفویه شروع و در دوره فتحعلی شاه به اتمام رسیده است. اتفاقات تاریخی زیادی همچون تاجگذاری احمد شاه و شاهان سلسله پهلوی دراین کاخ اتفاق افتاده است. کاخ گلستان در یک محوطه ی زیبا قرار دارد و شامل شمس العماره، یک عمارت بادگیر و حوضخانه، خلوت کریمخانی و ... می شود

9. میدان تجریش

میدان تجریش در شمالی‌ترین نقطه تهران واقع شده است. این میدان در میان یکی از محله های تاریخی پایتخت واقع شده است. میدان تجریش در حال حاضر یکی از مراکز تجاری تهران محسوب می شود ولی یک زمانی میدانی متروک بود که بازار و امامزاده صالح مکانهای برجسته آن محسوب می شدند. در آن روزگاران در این مکان بیشتر از چهارپایان استفاده می شد و خیلی کم اتومبیل به چشم می خورد. امروزه این میدان از معابر اصلی شهر محسوب می شود که همواره پرترافیک و شلوغ است. این میدان، مرکزی مناسب برای خرید می باشد.

10. بازار تجریش

بازار تجریش، بازار منطقه شمالی تهران است که از بازار پانزده خرداد کوچک‌تر است و در آن می توان با خیال راحت گشت و گذار کرد. قیمت‌ اجناس در این بازار بسیار هنگفت است.

بازار تجریش، بازاری متشکل از میوه‌های معطر و سبزیجات رنگارنگ و دکانهای مختلف می باشد که برای مشتریان سوغات و صنایع دستی هم در نظر گرفته است. در میانه بازار تجریش، رستورانی هم واقع شده است و چایخانه‌ای هم وجود دارد. امامزاده صالح در جنب این بازار قرار دارد.

منبع/ تاپ توریست

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده