دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری کشور سوئد ﴿1﴾

جاذبه های گردشگری کشور سوئد ﴿1﴾

جاذبه های گردشگری کشور سوئد ﴿1﴾

کشور سردسیر سوئد در شمال اروپا واقع شده است، پایتخت این کشور استکهلم است که چشم اندازهای جنگلی تماشایی و خاص آن، هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. جزایر و دریاچه‌های مختلفی اطراف شهر استکهلم وجود دارند.بعضی از مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری سوئد در یونسکو به ثبت رسیده اند. برخی از این جاذبه ها عبارتند از گورستان جنگلی، منطقه باستانی بیرکا و هووگوردن.

در این کشور بناهایی پیشرفته با اتاق‌هایی از جنس شیشه‌ وجود دارند که هتل درختی نام دارند و در شهرها یا جنگل‌ها احداث شده اند که اکثرا در بین درختان و در ارتفاع بالای ناحیه لپلند واقع شده اند. عظیم ترین و مهم ترین سازه‌ی کروی شکل جهان در شهر استکهلم قرار گرفته است که گلوبن نام دارد و به قدری بزرگ است که از همه جای استکهلم قابل رویت است.

مکانهای دیدنی کشور سوئد در این موارد خلاصه نمی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا مکانهای دیدنی سوئد را به شما معرفی نماییم.

ساختمان شهرداری استکهلم

سوئد کشوری زیبا و آیاد است که دارای معماری چشمگیر و جذاب و بناهای مرتفع است. بناهایی تماشایی با مناظری دیدنی و فرهنگی جذاب موجب شده تا توریستهای بسیاری به این کشور مسافرت کنند.

یکی از این ساختمان‌ که در شهر استکهلم قرار دارد ساختمان شهرداری است که به عنوان اثری ملی در سوئد معروف است. احداث این بنای با شکوه در سال ۱۹۱۱ شروع شد و بعد از ۱۲ سال کار به پایان رسید. در این بنای زیبا از ۸ میلیون آجر قرمز تیره بهره برداری شده است.

بنای شهرداری دارای ۲ حیاط است که یکی از آن‌ها به شکل سرپوشیده است و آن یکی دیگر به شکل روباز می باشد. این اثر زیبا با بهره گرقتن از مجسمه ها و نقاشی‌های اساطیر و قهرمانان سوئد زیباتر شده است. ساختمان شهرداری که با دریاچه‌ی مالارن خیلی فاصله‌ ای ندارد، دارای یک برج ناقوس است که ۱۰۶ متر دارد و به عنوان چراغ دریایی هم از آن سود می برند که ۳۶۵ پله دارد. بر بلندای این برج بادنمایی با ۳ تاج دیده می شود که نماد ملی کشور سوئد است. به علاوه در درون برج موزه‌ای قرار دارد که مدل تندیس‌های ساختمان شهرداری در آن جای گرفته است که در تابستان‌ها می توان از آن بازدید کرد. این بنا را برجسته ترین معماران و مجسمه سازان ساخته اند تا اثری باشکوه آفریده شود. تالار شورا سقفی منقش دارد که تحت تاثیر معماری وایکینگ‌ها بوده است و تالار آبی کفپوش‌هایی از جنس موزاییک دارد که علی رغم نامش آن آبی رنگ نیستند و مراسم نوبل در این قسمت اجرا می‌شود.

مشهورترین تالار، تالار طلایی نام دارد چون در ساخت موزاییک‌ها از ۱۰ کلیوگرم طلا بهره برده اند.

بالکن بنای شهرداری که روبروی دریاچه‌ی مالارن جای دارد منظره ای زیبا به همراه دو آب نمای گرانیتی دارد و مجسمه هایی دیدنی بزرگان سوئد در دو سوی راه پله‌ها به چشم می خورد که این اثر هنری را زیباتر کرده است. چنانچه به سوئد رفتید، باید از ساختمان شهرداری بازدید نمایید و از شکوه آن حیرت زده شوید. سپس از موزه واسا و کاخ سلطنتی هم بازدید نمایید و تجربه ای خاص از این سفر داشته باشید.

باغ گیاه شناسی گوتنبرگ

باغ گیاه شناسی گوتنبرگ سوئد از معروفترین و بهترین باغ‌های اروپا است که دارای بیش از 4000 نوع گیاه گوناگون است که در حوالی باغ وحش شهر احداث گشته است. این باغ در گوتنبرگ به اندازه ای مشهور است که مسافران بسیاری به گوتنبرگ می آیند تا از این باغ بازدید کنند.

باغ گیاه شناسی بخش‌های متنوعی دارد و بعضی گونه‌های نادر و انقراض یافته هم در این مکان محافظت می‌شوند. این باغ دیدنیهای زیادی شامل گلخانه‌های ژاپنی، سنگ‌های دیدنی منحصر به فرد و آبشار تماشایی دارد که موجب گشته به مکانی خاص بدل شود.

با حضور در این باغ زیبا و دیدن گیاهان شاداب و خرم لذتی خاص را تجربه می کنید. این باغ به وسیله یک گیاه شناس شاخص به نام کارل اسکاتسبرگ احداث شده است. وی برای گردآوری گیاهان کمیاب باغ، سفرهایی در تمام جهان کرد تا اینکه بالاخره مدیر اول باغ گیاه شناسی شد و طی سالهای 1919 تا 1948 در این باغ کار می کرد. نام وی را روی یک جاده ی نزدیک باغ نهاده اند.

درون باغ مکانهایی برای آموزش کودکان وجود دارد. چنانچه روزی به این باغ زیبا رفتید، دوربین همراه خود داشته باشید تا عکسهایی جذاب برای خود بگیرید.. این باغ دارای اپلیکیشن موبایل است که با نصبش توسط شما می تواند اطلاعات زیادی راجع به باغ در اختیارتان بگذارد. اینترنت در این باغ مجانی است و هزینه ای ندارد.

جزیره یورگوردن در استکهلم

در مرکز شهر استهکلم یک جزیره‌ تماشایی هست که بسیار آرامش بخش است. حضور در این جزیره خاص هم برای اهالی شهر و هم برای توریستها لذت بخش است. در فصل تابستان مردم زیادی در جزیره یورگوردن به چشم می خورند که قصد تفریح و گردش دارند.

ابنیه تاریخی، شهربازی ومکانهای دیدنی زیادی در جزیره وجود دارند که آن را به مکان لذت بخشی جهت تفریح بدل نموده اند. اگر هیجان می خواهید به شهربازی گرونا لوند رهسپار شوید، سواری ترن‌ها را تجربه کنید یا مشغول به بازی‌های کامپیوتری شوید. شما می توانید در کنسرت‌های خاص این جزیره حضور یابید. اگر می خواهید از تاریخچه شهر بیشتر بدانید از موزه‌های جزیره بازدید کنید مسافران این امکان را دارند که برای دوچرخه سواری در جاده جنگل دوچرخه کرایه کنند و لذتی خاص را تجربه کنند.. شما همچنین این امکان را داید که با قایق سواری در جزیره لذی وصف نشدنی را تجربه کنید.

می توان خود را به وسیله مترو و اتوبوس و تراموا به یورگوردن برسانید. مکانهای دیدنی این ناحیه جالب توجه است که همه این دلایل می تواند شما را برای رفتن به این جزیره مجاب کند.

منبع/ علاءالدین


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده