بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿2﴾

مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿2﴾

مکانهای دیدنی شهر تهران که باید آنها را دید ﴿2﴾

در قسمت اول این مطلب، ده مکان دیدنی تهران را به شما معرفی کردیم. در ادامه شما را با جاذبه های گردشگری دیگر تهران آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

11. امامزاده صالح

امامزاده صالح زیارتگاهی پیرامون میدان تجریش می باشد که آرامگاه فرزند امام موسی کاظم علیه السلام و برادر امام رضا علیه السلام است. این مکان آسمانی از گذشته دور تا به الان برای تهرانی ها و در کل ایرانیان قابل احترام بوده و اهمیت مذهبی ویژه ای داشته است. فضاسازی زیبای این امامزاده موجب جذب افراد فراوانی می شود که برای تجربه یک حال خوش معنوی به این فضای ملکوتی می آیند. این امامزاده، چناری با ۸۰۰ سال قدمت را در خود جای داده بود که به خاطر خشکی آن قطع گردید. این بنای زیبا جزء آثار ملی ایران محسوب می شود. در سفرتان به تهران، زیارت این آستان آسمانی را فراموش نکنید.

12. باغ ملی

باغ ملی مکانی تاریخی در پایتخت است که در آغاز خود در دوره سلسله قاجاریه، مکانی نظامی بوده است. بعدها مبدل به یک پارک عمومی شده و بناهای برجسته دولتی و موزه هایی در حوالی آن بنا شد. ساختمان‌های فعلی اداره‌ی پست، وزارت امور خارجه، موزه‌ی ایران باستان و ... در این منطقه جا گرفته اند. سردر این بنا، از آثار عصر قاجار می باشد و در حال حاضر جزء نمادهای پایتخت محسوب می شود. از این مکان حتما بازدید کنید.

13. درکه

درکه یکی از مکانهای دیدنی مهم تهران است که در بخش شمالی زندان اوین واقع شده است. در این مکان، رستوران‌هایی جنب رودخانه در کنار هم واقع شده اند. معابر پیاده‌روی از بین قسمت های مختلف آن می‌گذرد. مسیرهایی برای کوه‌نوردی هم تدارک دیده اند. از این محل شما می‌توانید تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال پیاده‌ بروید. هفت حوض، آبشار بند عبدالله، پلنگ چال و کفو از مشهورترین جاذبه های گردشگری های درکه می باشند.

14. دربند

دربند یک روستای واقع شده در شمیران تهران می باشد که جزء مکانهای تماشایی پایتخت است و در قسمت شمالی باغ سعدآباد جا گرفته است. دربند در فصل تابستان‌ هوای مطبوعی دارد که افراد بی شماری را به سوی خود می کشاند. رود دربند از بین این روستا عبور می کند. این مکان دیدنی در آغاز راه کوه‌نوردی به سمت توچال می باشد. در شروع این راه رستورانهای زیادی واقع شده اند که خیلی معروف هستند و همواره شلوغ می باشند.

15. توچال

کوه توچال در قسمت شمال تهران قرار دارد. این کوه دارای ۳۹۹۳ متر ارتفاع است و کوهنوردی در آن برای شما تجربه بی مانندی را رقم خواهد زد. چنانچه قادر نیستید با پیاده روی به کوه صعود نمایید با پرداخت کمی پول می توانید با تله‌کابین این کار را انجام دهید. در این مکان زیبا پیست اسکی واقع شده است. این پیست مانند دیزین و شمشک، خاص و منحصر به فرد نیست، ولی تجربه خوشی را برایتان رقم می زند.

16. دریاچه چیتگر

این دریاچه که دریاچه خلیج فارس هم نام دارد بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور می باشد و اکنون جز جاذبه های بسیار پرهوادار پایتخت است. این دریاچه مناظری تماشایی دارد و پرندگان زیادی در آن دیده می شود. این مکان در میان اهالی پایتخت بسیار محبوب است و امکانات تفریحی فراوانی همچون قایق سواری، سرسره های سقوط آزاد، هرم هیجان و ... دارد.

17. بام لند

بام لند چیتگر جزء تازه ترین جاذبه های گردشگری تهران است و مکانی مناسب برای تفریح خانواده ها به شمار می رود. رستورانهای بسیاری در این مکان به چشم می خورد. در این مکان می توان پیاده روی کرد و از دوچرخه سواری لذت برد. همچنین امکان اسب سواری هم وجود دارد.

18. تئاتر شهر

باغی که تئاتر شهر در آن واقع شده است،دارای ۳۲۰۰ مترمربع وسعت است. پارک دانشجو، در جنب این مکان هنری جا دارد که آن را به تبدیل به پاتوق هنردوستان و علاقه مندان تئاتر کرده است. غالبا موزیسینهای خیابانی در این پارک موسیقی اجرا می‌کنند.

19. باغ پرندگان

باغ پرندگان از مکانهای دیدنی تهران محسوب می شود، باغ پرندگان نزدیک پارک لویزان قرار دارد. این باغ جزء باغ های پرندگان مهم منطقه محسوب می شود. محوطه باغ خیلی تماشایی طراحی شده است. این باغ، گل های زیبا و برکه های دیدنی دارد. پرندگان گونه های مختلف شامل کبوترها، طوطیان، گنجشک ها و ... را در این باغ می توانید ملاحظه کنید.

20. پارک ملت

پارک ملت جزء پارک‌های مهم تهران می باشد و جایی مناسب جهت گردش می باشد. پارک ملت در دامنه‌های البرز واقع شده است. گذرگاه های بسیاری جهت پیاده‌روی در زیر درختان زیبای آن یافت می شود. این مکان دارای کافی شاپهای مختلف و فست‌فودهای متعددی است. پارک ملت، نخستین آب‌نمای موزیکال تهران هم محسوب می شود و افراد زیادی را به سوی خود جلب می کند. این پارک در کنار خیابان ولیعصر واقع شده است که تا بزرگراه نیایش ادامه پیدا می کند.

منبع/ تاپ توریست


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده