خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی جاذبه های گردشگری شهر زیبای بابلسر

معرفی جاذبه های گردشگری شهر زیبای بابلسر

معرفی جاذبه های گردشگری شهر زیبای بابلسر

بابلسر یکی از شهرهای شمالی ایران بزرگ است که میان دریای مازندران و رشته کوه البرز واقع شده است. این شهر ساحلی زیبا آب و هوایی مطبوع دارد که یکی از علل محبوبیت آن است. عبور رودخانه بابلرود از میان این شهر آن را تماشایی تر کرده است. دو پل زیبا در شهر بابلسر وجود دارد که باعث جذب گردشگران بسیاری می شود. در ادامه به شما مهمترین جاذبه های گردشگری و تفریحی بابلسر را معرفی می کنیم.

رودخانه بابلرود

رودخانه‌ی زیبای «بابلرود» یکی از مکانهای دیدنی بابلسر است که باعث جدا شدن آن به دو بخش شده است. جایی که که به دلیل وجود امکانات رفاهی و تفریحی یکی از مکان‌های گردشگری پربازدید در بابلسر است. پارک اطراف رودخانه به همراه اسکله‌های قایق‌رانی، رستوران‌ و کافی‌شاپ این منطقه را به مکانی تماشایی تبدیل کرده است.

شهرک ساحلی بابلسر

خزر شهر یا شهرک ساحلی بابلسر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بابلسر است و در ۶ کیلومتری فریدونکنار واقع شده است و دو قسمت شمالی و جنوبی دارد. گردشگرانی که به این مکان می روند باید دارای کارت ورودی باشند.

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر از مکانهای دیدنی بابلسر است که هر ساله میزبان مسافران بسیاری است. در این اسکله،سنگهای موج شکن زیبایی قرار دارد. یکی از علل استفاده از موج شکن ها، مانع شدن از نفوذ آب در قسمتی از منطقه و پارک اطراف آن است.

پل معلق بابلسر

این اثر به عصر پهلوی اول تعلق دارد که در خیابان پاسداران بابلسر قرار گرفته است و اکنون یکی از مکانهای دیدنی ایران است. «پل معلق بابلسر» از نوع فلز است که در سال۱۳۱۳ توسط سوئدیها و آلمانیها بنا شد. این اثر تاریخی که ۸۰ متر طول دارد و ارتفاعش ۱۶ متر است اولین پل ماشین‌رو هم محسوب می شود.

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر یا پارک وحش بابلسر در خیابان دریای این شهر جای گرفته است و جایگاه جانورانی مثل خرس، میمون، شتر و شیر است .

امامزاده ابراهیم بابلسر

این مکان از مکان های دیدنی و مذهبی بابلسر می باشد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این آستان آسمانی آرامگاه امامزاده ابراهیم از فرزندان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام می باشد. این آرامگاه به شکل هشت ضلعی است و به قرن نهم تعلق دارد.

منطقه توریستی کرفون

این منطقه زیبا در فاصله سیزده کیلومتری بابلسر جای گرفته است. منطقه توریستی کرفون سواحل دریایی تماشایی دارد و دارای مناظر دیدنی است.

منطقه ساحلی میرود

در دو کیلومتری «بهنمیر» از توابع بابلسر، «منطقه‌ی گردشگری میرود» قرار دارد. این منطقه بسیار سرسبز و زیباست. میرود در چهارراهی واقع شده است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر اتصال پیدا می کند. میرود، از مناطق نمونه‌ی گردشگری بابلسر شناخته می شود و تسهیلات و امکانات رفاهی بسیاری مثل آلاچیق‌ها، رستوران و ... دارد که مکانی مناسب برای مسافران است.

روستای گالشکلا

این روستا از توابع شهرستان بابلسر است. گالشکلا 400 خانوار دارد که 1400 نفر آن در این روستا زندگی می کنند. این روستا مکانی مناسب برای دامداران است. گالشکلا در جنوب رشته کوه البرز در دهستان لپور قرار گرفته است .

سد لاستیکی بابلسر

یکی دیگر از مکانهای دیدنی بابلسر سد لاستیکی عرب خیل است. این سد در منطقه ‘ بابل پشت ‘ قرار دارد و جهت آبیاری زمینهای کشاورزی از آن استفاده می کنند.

منبع/ تاپ توریست


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده