خرید از سراسر دنیا


» معرفی دیدنی‌ترین تالاب های ایران

معرفی دیدنی‌ترین تالاب های ایران

معرفی دیدنی‌ترین تالاب های ایران

تالاپ لیپار

تالاب لیپار که به خاطر آب صورتی‌رنگ به تالاب صورتی هم معروف شده است یکی از جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار است. آب این تالاب که جزء شور‌ترین آب‌های جهان می باشد به خاطر وجود باکتری‌ها و پلانکتون‌ها به رنگ صورتی درآمده است و زیبایی جالبی به محیط اطرافش بخشیده است. این تالاب زیستگاه پرندگانی مثل فلامینگو، حواصیل، چنگر، کشیم، باقرقره، تیهو و عقاب دشتی می باشد و علاوه‌بر این پرندگان زیبا انواع و اقسام ماهی‌ها، سخت‌پوستان، نرم‌تنان و پلانکتون‌های گیاهی و جانوری در آن زندگی می‌کنند.

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از مهم‌ترین و زیباترین تالاب‌های ایران می باشد و به این خاطر که به دریای خزر راه داشت به دروازه اروپا شهرت یافته بود. تالاب انزلی یکی از تالاب‌های آب شیرین می باشد و زیستگاه بااهمیتی برای پرندگان و گیاهان آبزی به شمار می‌آید.

این تالاب یکی از مکان‌های دیدنی است و پرنده‌نگاری، ماهیگیری و قایق‌سواری میان نی‌زارها از لذت‌بخش‌ترین و جذاب ترین تفریح‌های این آب‌گیر می باشد. مرداب انزلی از لحاظ اقتصادی و بین‌المللی هم اهمیت بسیاری دارد.

تالاب شادگان

تالاب شادگان یکی از بزرگ‌ترین و مهم ترین تالاب‌های ایران می باشد که در استان خوزستان و جنوب شهر شادگان جای دارد. این تالاب زیبا زیستگاه پرندگان مهاجر از آسیا و اروپاست و تنوع گیاهی بسیار زیادی دارد. دو روستای رگبه و صراخیه درون این تالاب جای دارند و میان کوچه‌پس‌کوچه‌هایشان آب جریان دارد.

تالاب آلماگل

تالاب آلماگل در شمال استان گلستان قرار گرفته است و در زبان محلی به‌ معنی دریاچه سیب می باشد. این تالاب چون در نزدیکی رودخانه اترک واقع شده است آب شیرینی دارد و پیرامونش با نی‌زار بزرگی پوشانده شده است. آلاگل و آجی‌گل از تالاب‌های نزدیک به آلماگل‌ هستند.

تالاب چملی

چملی گول یا چمن متحرک بدرلو در استان آذربایجان غربی و نزدیکی شهر تکاب واقع شده است . میان این تالاب جزیره‌ای است که با چمن پوشانده شده و با وزش باد به حرکت درمی‌آید. همین متحرک بودن این جزیره زیبا موجب خاص بودن این تالاب شده است. این جزیره دیدنی تقریبا ۸۰ متر مربع وسعت و ۶۰ متر قطر دارد.

تالاب نیلوفر آبی

در فاصله دو کیلومتری جاده ساری به نکا و نزدیکی شهر بابل درون روستای آبندان تالاب زیبایی واقع شده که به بوستان نیلوفر آبی مشهور است. این بوستان تماشایی تقریبا ۴۵ هکتار وسعت دارد و در مساحتی به اندازه ۲ هکتار گل‌های نیلوفر آبی توجه بازدید کنندگان و گردشگران را به خودشان جذب می‌کنند. اطراف این تالاب زیبا امکانات رفاهی و تفریحی مانند سفره‌خانه، آلاچیق، نمازخانه، ایستگاه قایق‌ سواری و ماهیگیری پیدا می شود.

تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه در استان گیلان و نزدیکی لنگرود واقع شده است و مساحتش نزدیک به ۳۰۰ هکتار می باشد. اطراف این تالاب زیبا پر از نی‌ و درختان توسکا می باشد که محیط اطراف آن را به مکانی تماشایی تبدیل کرده‌اند. این تالاب جذاب زیستگاه پرنده‌ها و ماهی‌های بسیاری است اما متاسفانه به خاطر استفاده نادرست و دفن زباله‌های شهری قسمت زیادی از آن از بین رفته است.

تالاب میقان

برای یک پرنده‌نگاری کم‌نظیر در ایران خودتان را آماده کنید و به طرف شهر اراک در استان مرکزی حرکت نمایید. این تالاب دارای ۲۵ هزار هکتار وسعت است و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران می باشد که زیستگاه مناسبی برای پرنده‌های بومی و مهاجر کمیاب به حساب می آید. در زمستان‌ها پر از کریستال‌های نمکی می‌گردد و در کویر به زیبایی می‌درخشد.

منبع/ سایت اتاقک


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده