ثروتسازی با هیپنوتیزم


» جاذبه های گردشگری اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جاذبه های گردشگری اسپانیا

1- قصر رئال یا کاخ سلطنتی پالاسیو رئال | Palacio Real

کاخ رئال در شهر مادرید اسپانیا واقع شده است و یکی از مهمترین نمونه‌های معماری اصیل این کشور است. این قصر از سال 1738 تا 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در این مکان تاج‌گذاری کرد. در قصر بیش از 3418 اتاق مجلل جهت پذیرایی از میهمانان وجود دارد به همین خاطر پالاسیو رئال از مهمترین کاخ های اروپا محسوب می‌شود. مهمترین ویژگی این کاخ زیبا از نظر گردشگران استفاده از نقاشی هنرمندان بزرگ اروپا، کاشی کاری و مجموعه کلکسیون سلطنتی است. در حال حاضر از کاخ رئال برای جشن‌های ملی در شهر مادرید استفاده می‌گردد.

2- مراسم گاوبازی در اسپانیا

جشنواره گاوبازی سن فرمین همه ساله از 6 تا 14 جولای (15 تا 23 تیر ماه) در شهر پامپلونا (Pamplona) برگزار می‌گردد. در این موقع در مسیرهای مشخصی گاوهای وحشی روانه خیابان شده و مردم تلاش می کنند با سرعت، خود را از مسیر آنها دور نمایند. تاریخچه گاوبازی در اسپانیا به عصر قرون وسطی برمی گردد؛ زمانی که قدیس مسیحی به اسم سن فرمین به جرم تبلیغ دین مسیحیت به وسیله رومیان گردن زده شد. آنها این قدیس را به گاو بستند اما در این بین زنی که پیراهن سفید بر تن داشت به یاری او شتافت؛ به همین دلیل مردم از دو رنگ سفید و قرمز در مراسم آیینی گاوبازی اسپانیا استفاده می نمایند.

3- ساحل لاکونچا | La Concha

شهر سن سباستین مرکز استان گیپوسکوا اسپانیا می باشد. این شهر که در شمال باسک و در بخش ساحل جنوبی خلیج کوچک بیسکای (Biscay) واقع شده است، در فاصله تقریبا صد کیلومتری از شهر بیلبائو جای دارد و صاحب یکی از مشهورترین سواحل توریستی اروپا، یعنی ساحل لاکونچا است. از نظر گردشگران اصلی ترین وجه تمایز ساحل لاکونچا، مناظر زیبا و پاکی محیط زیست این منطقه است. در سمت مقابل ساحلِ سن سباستین یعنی سمتی که شهر کوچک Igeldo بر روی کوهی به همین اسم جای دارد، واقع شده است. در این منطقه سازه‌ای به نام شانه باد (Peine del viento) طراحی گشته که باد حاصل از برخورد امواج دریا به کوه را به شکلی شانه نموده و به سمت بالا هدایت می‌کند.

4- آب راهه سگوویا | Aqueduct of Segovia

یکی از مکانهای دیدنی و از مهم ترین بناهای به جا مانده از امپراتوری رومیان در اسپانیا آب راهه سگویا است که نزدیک به 16 کیلومتر آب را از رودخانه فِریو (Frío) به سِگُوویا هدایت می نماید. این کانال یا آبراهه تقربا 50 سال قبل از میلاد مسیح (ع) بنا شده است و تا به امروز آب را به شهرهای پیرامون می رساند. امروز به جای جریان آب مسیر آبراهه به کلی سنگفرش شده است و کافی شاپ های زیادی در این بخش میزبان گردشگران هستند.

5- شهر کوئِنکا | Cuenca

شهر کوئِنکا در فاصله میان دو شهر مادرید و والنسیا جای دارد و یک مثال واقعی از معماری شهری قرون وسطایی در قاره اروپا است. معماری خاص و خانه‌هایی که در لبه‌های کوهپایه و صخره ها ساخته شده اند، موجب شدند تا به این شهر عنوان شهر خانه های معلق را بدهند. هرچند بیشتر خانه های باستانی آن خراب شده اند اما گردشگران می توانند بعداز عبور از پل معلق به بافت سنتی شهر کوئنکای اسپانیا برسند.

6- ساحل ایبیزا | Ibiza

ساحل ایبیزا در جزایر بالئارس در دریای مدیترانه واقع شده است. اگر قصد دارید از ساحل ایبیزا دیدن کنید، می توانید علاوه بر بهره بردن از انواع ورزش های آبی، قایق سواری و تفریحات شبانه از قلعه ساتالیا (sa talia) و بافت تاریخی شهر بازدید کنید.

7- کلیسای ساگرادا |  Sagrada Familia

کلیسای ساگرادا یکی از ممهمترین کلیساهای کاتولیک در شهر بارسلونای اسپانیا می باشد. این کلیسای خیلی بزرگ به وسیله معماری کاتولیک به نام Antoni Gaudí، در طول چهل سال بنا شد و حالا هم مورد استفاده کاتالان ها قرار می گیرد. نکته مهم در مورد کلیسای ساگرادا مدت زمان بازسازی آن است که تا کنون به مدت 130 سال به طول انجامیده است. ظرفیت کلیسا بیشتر از 13 هزار نفر می باشد و برج های منحنی آن با الهام از کوهستان مقدس «مونتسِرات» (Montserrat) بنا شده است.

8- کاخ سیاسی اِل اِسکوریال | El Escorial

کاخ ال اسکوریال در منطقه صخره ای سِیرا د گواراداما جای دارد. در دوران فیلیپ دوم این کاخ توسط معماری به اسم جوان باتیستا به عنوان مرکز سیاسی و اداری حکومت اسپانیا بنا شد. امروزه علاوه بر بازدید گردشگران، از بخشهای مختلف کاخ به عنوان صومعه و موزه و مدرسه استفاده می گردد.

9- مسجد کوردوبا | Mezquita of Cordoba

مسجد کوردوبا یکی از مهمترین آثار به جا مانده حاکمیت مسلمانان در اسپانیا می باشد که حکایتگر تاریخ منطقه ایبری، کاخ الحمرا، شهر گرادانا و شهر باستانی الزهرا است.. علت شهرت مسجد کوردوبا به خاطر وجود ستونهای چوبی و طاق سازی های سبک اسلامی می باشد که در سالن اصلی مسجد، با نظم و ترتیب خاصی طراحی شده‌اند. از ویژگی های مهم مسجد کوردوبا، تقارن موجود در این مسجد است و معماری هلالی شکل آن که متفاوت از معماری های رایج و گوشه دار اسپانیایی است. این مسجد زیبا در منطقه تاریخی اندلس قرار دارد.

10- کاخ الحمرا | Alhambra

کاخ الحمرا در جنوب شهر گرانادا واقع شده است. این کاخ به خاطر ملات به کار رفته در آن (خاک رس) به رنگ قرمز دیده می شود. کاخ الحمرا در سده 14 در دوران سلطان نصیر بنا شد ولی زمان ساخت اولیه بنای الحمرا به قرن ۱۳ برمی‌گردد، در حقیقت الحمرا مجموعه‌ای از چندین قصر است که هر حاکم، طبق سلایق خود بنا کرده است. ایده اصلی ساخت این کاخ به شکل فعلی، آرمان رسیدن به بهشت بر روی زمین بوده است. مسلمانان بادیه نشین که آب برایشان از هر چیزی ارزشمندتر بود، با کشیدن نهرهایی از سرچشمه‌ها و جویبارها، باغ های کاخ را با چشمه‌های زیبا، فواره‌ها و حوضهای کم عمق تزیین نمودند.

منبع/ فاینداتور



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده