خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مکانهای دیدنی لندن

مکانهای دیدنی لندن

مکانهای دیدنی لندن

کاخ باکینگهام لندن

نام لندن و به طور کلی انگلیس با خاندان سلطنتی پیوند خورده است، به گونه ای که امروزه خیلی از اعضای خاندان سلطنتی به عنوان سلبریتی هم شناخته می شوند؛ پس جذاب ترین جاذبه تماشایی در شهر لندن و مشهورترین آنها کاخ باکینگهام Buckingham Palace مکان زندگی خاندان سلطنتی انگلستان می باشد.

کاخ باکینگهام در سال 1703 میلادی بنا شد و ملکی عمومی نبود اما تقریبا 150 سال بعد در شمار املاک ملی به حساب آمد. طی سالیان طولانی قسمتهای متعددی به این کاخ افزوده شد که آخرین آنها در قرن بیستم صورت گرفت و طی آن یک بالکن در طرف شمال شرقی بنا کردند. وجود بالکن نقش مهمی در این سازه ایفا می کند چون خیلی از مراسم های مهم و ملی در این محل برگزار می شود و مردم برای حضور در آنها و دیدن خاندان سلطنتی به درون محوطه کاخ می روند تا این خاندان را که در بالکن ها حاضر می شوند، تماشا کنند.

خوب است بدانید که در سده نوزدهم این قصر تغییرات تقریبا زیادی کرد و قسمت بزرگ ساخت و سازهایی که موجب رنگ دارتر شدن نمای بیرونی کاخ شده در این قرن انجام گرفت. کاخ باکینگهام امروزه 775 اتاق دارد و حیاط و محوطه سرسبز آن آن قدر گسترده است که گفته می شود بزرگترین فضای سبز خصوصی در تمام لندن به حساب می آید. مساحت کلی این کاخ هم 77 هزار متر مربع است.

برج ساعت و پل ساعت لندن

از زندان گرفته تا قصر و حتی باغ وحش خصوصی کاربری های متفاوت بنایی با اهمیت و معروف در لندن هستند که در زمان فعلی آن را با اسم برج و پل ساعت لندن The Tower of London and Tower Bridge می شناسیم. برج ساعت لندن سمبل این شهر زیبا هست و در اکثر فیلم های تولید شده توسط این کشور به آن اشاره شده است.

یکی از مهم ترین سازه های مفهومی بریتانیا همین اثر است که قسمت مهمی از میراث این کشور را در معرض دید همگان قرار داده است. با تماشای این برج ساعت قادر هستید با تاریخ انگلستان آشنایی پیدا کنید، تاریخی که مشتاقان بسیاری هم دارد. درون این برج که دارای رنگی سفید است در سال 1078 به وسیله ویلیام کانکوئرور William the Conqueror زیباسازی شد. در برج ساعت نمایشگاه های متنوعی هم پیدا می شوند مانند جواهرات تاج ها یا موزه شکنجه و قتل و ....

پل ساعت لندن هم از دو برج مرتفع به ارتفاع تقریبا 70 متر تشکیل گشته است که یک پل آن ها را به همدیگر متصل می کند و این پل هم بر روی رودخانه تیمز واقع شده است.

موزه بریتانیا در لندن

در موزه بریتانیا The British Museum عالی ترین مجموعه های اشیای آنتیک جمع آوری شده اند؛ در این موزه بیشتر از 13 میلیون آثار هنری باستانی یافت می شود که در معرض دید همگان هستند. اگر مشتاق و مایل هستید که با آثار هنری و تاریخی از همه جای دنیا مانند چین، دوران بابیلون یا اروپا و... آشنا شوید، موزه بریتانیا یکی از بهترین انتخاب هاست و به همراه موزه لوور در شهر پاریس از بااهمیت ترین موزه های اروپا به حساب می آیند.

چند تا از آثاری که در این موزه شهرت زیادی دارند که شامل سنگ روزتا، مومیایی مصری و غیره می شوند

این موزه زیبا مکانی برای خرید سوغات نیز دارد که در آن امکان خرید بدل خیلی از اشیای موجود در موزه بریتانیا مهیا گشته است.

پارلمان و ساعت بیگ بن لندن

هیچ اثری در "لندن" برجسته تر از برج بلند 97 متری بیگ بن بیانگر و نماد این شهر نیست. ساختمان پارلمان انگلیس هم از دیگر مکانهای دیدنی لندن است که در کنار بیگ بن واقع شده است ؛ در واقع برج ساعت بیگ بن قسمتی از این پارلمان است.

ساختمان پارلمان لندن چندین سال است که میزبان کرسی دولت به حساب می آید و از موقعی که توسط ویلیام فاتح به تصاحب انگلیسی ها درآمد قسمت مهمی از میراث انگلستان است. تورهای تفریحی و گردشی خیلی خوبی برای توریست ها تدارک دیده می شود تا بتوانند از تماشای همه قسمتهای این ساختمان لذت ببرند.

گالری ملی لندن

اگر قصد داشته باشیم برترین موزه های هنری جهان را تقسیم بندی کنیم، بی شک گالری ملی لندن در زمینه نقاشی بهترین آنهاست. این گالری گستره وسیعی از نقاشی های اروپایی را که بین سالهای 1260 تا 1920 میلادی کشیده شده اند در معرض دید همگان به نمایش گذاشته است. شما می توانید آثار یونیک مختلفی را از استادان داچ یا ایتالیایی ها در این گالری بزرگ ببینید و با سبک های متنوع این عصر آشنا شوید. تماشای این موزه به همه هنردوستان توصیه می شود ولی اگر به دیدن تابلوهای نقاشی علاقه ای ندارید، گالری ملی لندن مکان مناسبی برای شما نیست.

میدان ترافالگار لندن

ترافالگار Trafalgar Square از پرآوازه ترین میادین شهر زیبای لندن است. علت شهرت این میدان هم وجود جاذبه های گردشگری متنوعی در حوالی آن می باشد. اگر علاقه دارید که مبلغ زیادی جهت بازدید از جاهای دیدنی لندن هزینه نکنید اما از جاذبه ها لذت ببرید، با لندن آشنا شوید و فرهنگ مردم را بیشتر بشناسید میدان ترافالگار را حتما ببینید.

این میدان جای خوبی برای سرگرم شدن است، سالن تئاتر دارد ولی جوانان اکثرا برای گشت و گذار با دوستان خود به این میدان می روند. میدان ترافالگار را در واقع در سال 1805 میلادی بنا کردند تا نمادی باشد برای گرامی داشت چیرگی نلسون بر فرانسوی ها. میدان ترافالگر در خیابان پیکدیلی سرکس جای گرفته است. این میدان را می شود با میدان سلطان احمد استانبول قیاس نمود که هم جاذبه های گردشگری متنوعی دارد و هم در محله ای مشهور جای گرفته است.

برج شارد لندن

برج شارد که با نام The Shard شناخته می شود هم نماد مدرن شهر زیبای لندن است. این برج شکلی هرمی دارد که با 310 متر ارتفاع و 95 طبقه به زیبایی در تمام شهر به چشم می خورد. این برج زیبا در سال 2012 افتتاح گشت و اکنون به عنوان مشهورترین و پربازدیدترین منطقه در لندن شناخته می شود. از لحاظ معماری این بنا خیلی مهم است و همگان را مبهوت می کند. نمای آن را به کلی از شیشه بنا کرده اند و آن را به شکلی ساختند که با وجود فاصله ناچیزی که با پل برج دارد نمای آن را به هم نریخته و موجب دیده نشدن آن نگشته است.

دو تیت بریتانیا در لندن

دو بنا در شهر لندن هستند که تیت Tate نام دارند. یکی از تیت ها که با نام تیت مدرن شناخته می شود در حقیقت نگارخانه هنرهای مدرن این شهر است. این نگارخانه بخشی از مجموعه موزه های بریتانیا محسوب می شود و خود نیز به چندین قسمت موزه، تیت بریتانیا، موزه مدرن تیت و غیره تقسیم می شود. علاقه مندان به هنرهای معاصر رهسپار این موزه می شوند تا از کار هنرمندان مهم این سبک در کشورهای گوناگون دیدن نمایند.

علاوه بر تیت مدرن، تیت بریتانیا هم در لندن جای گرفته که آن هم جایی برای به رخ کشیدن توانایی هنرمندان توانا در بخش هنر بریتانیاست.

کلیسای وست مینستر لندن

کلیسای وست مینستر Westminster Abbey در سال 1065 به وسیله ادوارد د کانفسر که در واقع یک کشیش بود بنا شد. او این نیایشگاه را بنا کرد تا محلی برای سخن گفتن او با دیگران باشد. می گویند که محل بنای این کلیسا هم ارزش مذهبی داشته است و در سده هفتم میلادی مکانی برای زندگی مسیحیان محسوب می شد.

ادوارد در سال 1066 درگذشت و از آن زمان تا تقزیبا 700 سال بعد یعنی در عصر جرج دوم اکثر پادشاهان بریتانیا در این مکان تاج گذاری و در آن دفن شدند.

از جنبه های مهم کلیسای وست مینستر معماری شاهکار آن می باشد. در این محل شکوه معماری سبک گوتیک را به خوبی خواهید دید و این معماری به اندازه ای در کلیسای وست مینستر جلوه پیدا کرده که به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری لندن بدل شده است

هر سال میلیون ها گردشگر به لندن می روند تا از این کلیسا بازدید نمایند و از بیش از 600 یادبود باارزشی که در آن حفظ و نگهداری می شود دیدن کنند. اگر شما نیز به آثار ویلیام شکسپیر علاقه مند هستید بازدید از کلیسای وست مینستر را از یاد نبرید.

منبع/ فاینداتور






بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده