خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی دریاچه چیتگر تهران

معرفی دریاچه چیتگر تهران

معرفی دریاچه چیتگر تهران

در شمال غرب تهران و در منطقه ۲۲ یکی از جدیدترین و زیباترین مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر تهران یعنی دریاچه چیتگر واقع شده است. این دریاچه به‌ دلیل شباهت نقشه آن با نقشه ایران و برای زنده نگه­ داشتن یاد و خاطره شهیدان، با عنوان دریاچه شهدای خلیج فارس هم شناخته می­‌شود. البته دریاچه چیتگر تهران ، فقط یک دریاچه نیست و تفریح‌­های مهیج، رستوران های مختلف و همین‌طور یکی از شیک­‌ترین مراکز خرید شهر تهران را در فضای خیلی وسیع خود جای داده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدانید چرا دریاچه چیتگر می‌تواند به یکی از پاتوق‌های شما مبدل شود.

دسترسی به دریاچه چیتگر تهران

آدرس دریاچه چیتگر: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

همان‌طور که قبلا گفتیم دریاچه در شمال غرب تهران قرار گرفته است. اکنون ببینیم چگونه می‌توان به این دریاچه رفت.

اگر ثصمیم دارید با ماشین شخصی خود به دریاچه بروید، می‌توانید یکی از دو مسیر زیر را در پیش بگیرید:

مسیر اول: نخست باید خود را به بزرگراه شهید همت غرب رسانده و از طریق آن داخل بزرگراه شهید خرازی شوید. سپس از خروجی دریاچه به طرف دریاچه چیتگر حرکت نمایید.

مسیر دوم: از بزرگراه آزادگان شمال داخل بزرگراه شهید خرازی شوید و از طریق خروجی دریاچه، مسیر خود را به طرف چیتگر ادامه دهید.اگر قصد استفاده کردن از مترو را دارید، بایستی در ایستگاه ایران خودرو یا چیتگر پیاده شوید و سپس از اتوبوس­‌های شهرک شهید باقری استفاده نمایید. به علاوه با مراجعه به پایانه صادقیه می‌­توانید با استفاده کردن از اتوبوس‌­های خط ۳۲۲ به مجموعه تفریحی چیتگر برسید.

تفریحات و جذابیت‌های دریاچۀ چیتگر

دریاچه چیتگر تهران عنوان بزرگترین دریاچۀ مصنوعی در کشور عزیزمان ایران را به خود اختصاص داده است. همینطور این دریاچه شرایط تفریح و هیجان و حتی آرامش را در کنار هم در یک فضای عالی و وسیع فراهم آورده است. این دریاچه زیبا در هر ۴ فصل سال از تهران‌گردان عزیز پذیرایی می‌کند و در تابستان و زمستان دیدنی می باشد. در این دریاچۀ جذاب و محدودۀ اطراف آن تفریحاتی از قبیل:

راید اسکیت هوایی

پرش آزاد

سرسره سقوط آزاد

چرخ و فلک

سینمای چند بعدی

و …

بر قرار می باشند. بدون تردید گردشگرانی که شهر تهران را به عنوان مقصد سفر خویش انتخاب می‌کنند از تجربۀ این تفریحات مهیج خیلی لذت خواهند برد.

البته افزون بر تفریحات شاد و مفرح در این مجموعه چندین رستوران جذاب و خاص هم دایر است. وجود این رستوران‌ها و طعم عالی غذاهای لذیذی که سرو می‌کنند زیبایی، شکوه و لذت سفر شما را چند برابر افزایش خواهد داد.

ولی یکی دیگر از ویژگی‌های خاص در این دریاچۀ جذاب وجود مرکز خرید معروف بام لند در این مجموعه می باشد. به عبارتی دیگر می‌شود گفت اینجا به جای همه جا. در واقع اگر شما به دریاچه چیتگر تهران داخل شوید از همه تفریحات و جاذبه‌های سفر به تهران در یک فضا برخوردار شده‌اید.

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار ایجاد گردیده است. این دریاچۀ زیبا در قسمت غرب تهران یا به عبارتی دیگر در منطقۀ ۲۲ شهری تهران قرار گرفته است. این دریاچه مجموعه‌ای تفریحی و تجاری می باشد و به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر تهران گوی سبقت را از بقیه جاذبه‌ها ربوده است. از عجایب این دریاچه این می باشد که در دریاچۀ زیبای چیتگر گردشگران هیجان و نشاط را دقیقاً در کنار آرامش و سکوت خواهند یافت. ویژگی خاصی که به نظر می‌رسد کمتر شبیه و مانندش به چشم دیده شود. در هر حال چه به دنبال آرامش و سکوت باشید، چه در پی هیجان و نشاط لازم است یک روز کامل از سفر خود به شهر تهران را به این دریاچۀ جذاب و دیدنی اختصاص دهید.

اما نکتۀ ویژه‌ای که ذکرش لازم به نظر می‌رسد این است که این دریاچۀ تفریحی و مصنوعی دیدنی در سال ۱۳۹۴ در ماه‌های داغ تابستان مورد توجه کارشناسان انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه قرار گرفت. این کارشناسان که در قالب یک هیأت تحقیقاتی به کشورمان سفر کرده بودند از دریاچه چیتگر تهران بازدید کرده و بر طبق ارزیابی‌هایی که انجام دادند این دریاچه را به عنوان یکی از ده پروژۀ برتر در سال ۲۰۱۵ معرفی کردند.

ورود به دریاچه و دیدار از قسمتهای مختلف آن

در ورودی به دریاچۀ چیتگر، برای سهولت در امر گشت و گذار، فضای دریاچه را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌نماییم. اگر به طرف شرقی دریاچه رهسپار شوید مجموعۀ بزرگ و متنوعی از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و همچنین مرکز خرید بام لند را می بینید. ولی اگر به طرف سمت غربی حرکت نمایید دریاچۀ آبی و آرام که در سطح آرام خود سرشار از هیجان و نشاط می باشد را خواهید دید که در کنار رستوران‌هایی دیدنی و دلبرانه به همراه تفریحاتی مهیج قرار گرفته است. تفریحات ناب دریاچۀ چیتگر هر کدام به طور مجزا بلیط دارند و بلیط هر بازی و تفریح را می‌توانید از گیشۀ حاضر در ورودی غربی دریاچه تهیه نمایید.

قایق‌سواری در دریاچۀ چیتگر

در دریاچۀ چیتگر امکان تجربۀ قایق‌سواری هست . این دریاچۀ وسیع از دو اسکله برخوردار می باشد. همچنین این دریاچه چندین نوع قایق مختلف برای تفریح وجود دارد. این قایق‌های جذاب و مختلف عبارتند از:

قایق‌های پدالی

قایق‌های شارژی

قایق‌های اتوبوسی یا کاتامارا

قایق‌های موتوری

اسکلۀ غربی دریاچۀ چیتگر

اسکلۀ غربی برای افرادی که از طرف برج میلاد به دریاچۀ چیتگر وارد می‌شوند خیلی نزدیک‌تر می باشد. پس اگر از طرف برج میلاد به دریاچه وارد می‌شوید بهتر است به سمت اسکلۀ غربی حرکت کنید. برای تماشای انواع قایق‌هایی که در این دریاچه وجود دارند می‌توانید به طرف ضلع غربی دریاچه به سمت پایین رهسپار شوید. حالا تنها کافی است نوع قایق مورد علاقۀ خود را انتخاب نمایید. تفریح آرام و در عین حال جذاب قایق‌سواری برای بعضی از اشخاص از قبیل خانم‌های باردار و کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال و اشخاصی که بیشتر از ۹۰ سال سن دارند ممنوع می باشد. همینطور در حال قایق‌سواری امکان خوردن خوراکی یا نوشیدن نوشیدنی وجود ندارد.

راید اسکیت هوایی

راید اسکیت هوایی در بخش غربی دریاچۀ چیتگر واقع شده است. این تفریح جذاب برای کودکان زیر ۷ سال ممنوع می باشد ولی بالای ۷ سال می‌توانند بی‌اندازه از این تفریح عالی لذت ببرند. همچنین برای تجربۀ این تفریح لذت بخش لازم است قد افراد بیشتر از ۱۲۰ سانتی‌متر باشد. ولی افراد با قدی بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر هم امکان تجربۀ این تفریح خاص را نخواهند داشت. همچنین این بازی عالی برای افرادی که بیشتر از ۹۰ کیلوگرم وزن دارند هم ممنوع است.

سرسره‌های سقوط آزاد

این بازی مهیج و جذاب در شمال دریاچه چیتگر تهران قرار گرفته است. این تفریح خاص برای کودکانی که کمتر از ۸ سال سن دارند ممنوع می باشد. همچنین افرادی که می‌خواهند این بازی را تجربه نمایند باید قدی در میان بازۀ ۱۲۰ سانتی‌متر تا ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشند. البته محدودیت وزنی برای این تفریح عالی محدودۀ وسیع‌تری را شامل می‌شود و اشخاصی که کمتر از ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند می‌توانند از تجربۀ این تفریح ناب لذت ببرند.

پیست پرش در آسمان

این بازی خاص و عالی هم در شمال دریاچۀ چیتگر واقع شده است. این بازی از محدودیت‌های کمتری برخوردار می باشد به صورتی که کودکان بالای ۵ سال هم می‌توانند از این تفریح لذت‌بخش بهره‌مند گردند. ولی محدودیت قدی در بازۀ محدودتری نسبت به بقیه بازی‌ها قرار دارد و افرادی که قد آن‌ها در بازۀ ۱۳۰ سانتی‌متر تا ۲۰۰ سانتی‌متر است قادرند از این تفریح لذت ببرند. همچنین بالاترین وزنی که می‌تواند کارت سبز تجربۀ این تفریح عالی را دریافت کند ۱۲۹ کیلوگرم است.

سینمای شش‌بعدی در مجموعۀ تفریحی گردشگری چیتگر در شهر تهران بزرگ

یکی دیگر از تفریحات مهیج و محبوب که مختص زمانه و دورۀ ما می‌شود و شاید تا همین چند دهۀ اخیر دست کم در ایران کمتر به چشم می‌خورد با نام سینماهای چندبعدی شناخته می‌شوند. این سینماها با بهره گیری از افکت‌های ویژه، عینک‌های بُعدافزا، و حتی ایجاد حرکت‌های فیزیکی مناسب با سکانس‌های فیلم در حال نمایش، فرصت تخیل قوی و ورود به جهان داستانی فیلم در حال پخش را ایجاد می‌کنند. این سینماها موجب می‌شوند بیینندۀ فیلم وارد ماجرای فیلم شده و به عنوان یکی از شخصیت‌های حاضر در آن فیلم در آن فضا قرار بگیرد. به این ترتیب می شود گفت سینماهای چند بعدی می‌توانند بیننده‌های خودشان را به یک دنیای دیگر وارد کنند و اتفاقاً همین ویژگی موجب می‌شود این سینماها خیلی مورد توجه گردشگران قرار بگیرند زیرا لحظه‌هایی را ایجاد می‌کنند که شگفت‌انگیز، شگرف و بسیار پرهیجان هستند. خوشبختانه مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران هم به سینمای شش‌بعدی مجهز می باشد و تهران‌گردان عزیز قادرند در گردش بی‌نظیر و سرشار از آرامش خودشان سری هم به سینمای شش‌بعدی بزنند تا بتوانند در یک ماجرای مهیج شرکت پیدا کنند. در اکثر موارد فیلم‌هایی که جهت نمایش در سینماهای شش‌بعدی در نظر گرفته می‌شوند فیلم‌هایی از ژانر اکشن یا شاید حتی از ژانر وحشت هستند. زیرا میزان هیجان در این نوع از فیلم‌ها بیشتر از سایر انواع فیلم‌ها است. سینمای شش‌بعدی این مجموعه در قسمت غربی دریاچه قرار گرفته است. تجربۀ سینماهای چندبعدی برای کودکان بیشتر از ۱۲ سال توصیه می‌شود شاید حتی بهتر باشد نوجوانان بیشتر از ۱۶ سال به این تجربۀ جذاب بپردازند. زیرا ممکن است کودکان نتوانند میان جهان داستانی و جهان واقعی تمایز قائل شده و این تجربۀ خاص منجر به ایجاد وحشت در ذهن لطیف آن‌ها شود.

بخش تفریحی وی آر لند در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر

یکی دیگر از تفریحات مدرنی که اتفاقاً قدمی فراتر از زندگی واقعی، واقعیت و ابعاد زمان و مکان قرار داده است و شاید با این هدف شکل گرفته است که مرزهای محدودکنندۀ جهان واقعی را کنار بزند و تجربه‌ای حیرت‌برانگیز ایجاد کند با نام وی آر VR معروف است. در این تفریح خاص و مهیج، بازیکن یک عینک بزرگ و چندبعدی مخصوص روی چشم‌های خود قرار می‌دهد و به واسطۀ همین عینک مخصوص وارد دنیایی متفاوت با محیط اطراف خود می‌شود. برای مثال امکان دارد شما در دنیای واقعی در دریاچه چیتگر تهران روی زمینی صاف ایستاده باشید، ولی به محض اینکه داخل بازی شوید محیط خود را با توجه به نوع بازی انتخابی متفاوت خواهید دید. بدین ترتیب اگر شما اسکی روی برف را انتخاب کرده باشید با قراردادن عینک روی چشمانتان، خودتان را بر فراز قله‌ای بلند و رفیع، سراسر پوشیده از برف خواهید دید. در حالی که ممکن است در شهر تهران حتی یک قطره باران هم نباریده باشد چه برسد به چند متر برف. یا اگر مسابقات رالی را انتخاب کرده باشید، بدون تردید، خودتان را در یک جادۀ پر پیچ و خم و صعب‌العبور می یابید و به طور حتم همه محیط اطراف شما را پرتگاه‌های عمیق فرا گرفته‌اند. با این وجود، خیلی طبیعی می باشد اگر مسئول بازی جذاب و حیرت‌برانگیز وی آر اجازه ندهد کودکان کم سن و سال و حساس یا مثلاً خانم‌های باردار یا حتی همه افرادی که به نوعی بیماری قلبی دارند وارد این بازی مهیج شوند. ولی اگر هیچ یک از این مسائل در زندگی شما وجود ندارند، اگر هیجان بسیار ذهن شما را ناراحت نمی‌کند، حتماً این تفریح خاص و مدرن را تجربه کنید. زیرا ورود به قلمرو جهانی متفاوت با آنچه در محیط واقعی و جهان واقع وجود دارد بسیار لذت‌بخش و مهیج است.

رول گلایدر یا اولین زیپ لاین ریلی در ایران زمین

یکی دیگر از تفریحات خاص، پرهیجان و شگفت‌انگیزی که در دریاچۀ شهدای خلیج فارس یا چیتگر تهران بزرگ ارائه می‌شود با عنوان رول گلایدر شهرت یافته است. این تفریح پیش از این تنها در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه رواج داشته است و برای نخستین بار در شهر بزرگ ایران ، در تهران باشکوه راه‌اندازی شده است. این تفریح عالی، خیلی شبیه تجربۀ ترن هوایی است با این تفاوت که این دفعه کابینی برای نشستن بازیکن‌ها بر روی آن وجود ندارد؛ بلکه این بار افراد به شکل معلق و تنها به واسطۀ یک قلاب، ریلی پر پیچ و خم را بالا می‌روند و سپس در سراشیبی آن، رها می‌شوند و بعد از آن دیگر بایستی همه آن پیچ و خم‌های بسیار را در حالتی پروازی طی کنند تا به نقطۀ سکون برسند. ریل‌های این دستگاه جالب به اندازۀ ۱۲۰ متر طول دارد و ارتفاعی که از آن به طرف پیچ و خم‌ها رها می‌شوند ۱۴ متر است. این تفریح قطعا یک تفریح منحصر به فرد و شگفت‌انگیز است و می‌تواند بهترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات را ایجاد کند. البته به طور قطع این بازی با توجه به هیجان خیلی زیادی که خلق می‌کند محدودیت‌هایی هم خواهد داشت. به عنوان مثال کودکان کم سن و سال نباید وارد این بازی شوند. علاوه بر این افراد با هم متفاوت می باشند و ممکن است بعضی از افراد تاب تحمل این حجم از هیجان را به هر علتی نداشته باشند. پس توصیه می‌شود با توجه به شرایط فردی خودتان برای ورود به بازی یا تنها تماشای آن از دور تصمیم بگیرید. آنچه بیش از هر امر دیگری مهم است سلامت شما است. ولی اگر به هیجان علاقه دارید و مطمئنید که برای سلامتی شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد دل خود را به دریا بزنید و پرواز در عین رهایی را تجربه نمایید.

تشک پرش آزاد در دریاچۀ چیتگر تهران

یکی دیگر از تفریحات عالی در دریاچه چیتگر تهران با عنوان تشک پرش آزاد معرفی می‌شود. این بازی مهیج در قسمت شرقی دریاچه در بام لند واقع شده است. این بازی و تفریح مهیج هم از میل همیشگی انسان برای پرواز نشأت گرفته است. در مجموعۀ تفریحی چیتگر می‌توانید با خیال آسوده در آسمان اوج بگیرید و به طرف زمین رهسپار شوید زیرا تشکی بزرگ، نرم و ایمن در انتظار فرود آرام شما خواهد بود.

فوتبال دستی منحصر به فرد در بام لند دریاچۀ چیتگر

یکی دیگر از تفریحات جالب و منحصر به فرد و دوست‌داشتنی و خاصی که در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران ارائه می‌شود با عنوان فوتبال دستی انسانی بام لند شناخته می‌شود. این تفریح عالی را به نوعی می‌توان نوستالژی نامید و به نظر می‌آید افرادی که به فوتبال دستی علاقۀ بسیاری داشته باشند به این بازی هم علاقه‌مند خواهند بود. مخصوصاً بازیکن‌های حرفه‌ای این بازی که همیشه علاقه داشته‌اند به جای آدمک‌های چوبی یا پلاستیکی درون میدان قرار بگیرند و با پای خود توپ را به طرف دروازه شوت کنند.

اسکای فلایر بام لند

یکی دیگر از تفریحات مهیجی که در مجموعۀ تفریحی دریاچه چیتگر تهران ارائه می‌شود با عنوان اسکای فلایر بام لند شناخته می‌شود. این بازی در حقیقت یک تاب زنجیری بسیار بزرگ است که بر فراز دریاچۀ آبی چیتگر به چرخش در آمده و تاب‌هایی که با زنجیر به میلۀ اصلی دستگاه اتصال یافته‌اند به آسمان می‌رساند. این بازی از هیجان خیلی زیادی برخوردار است. ولی این بازی مهیج هم برای افرادی که با هیجان سازگاری ندارند یا افرادی که بیماری قلبی را تجربه کرده‌اند یا خانم‌های باردار و کودکان که دارای روحی لطیف و حساس هستند مناسب نخواهد بود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده