بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی جاذبه های گردشگری ایلام

معرفی جاذبه های گردشگری ایلام

معرفی جاذبه های گردشگری ایلام

شهر ایلام مرکز استان ایلام می باشد و در نیمه غربی کشور واقع شده است. این شهر در بین کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی جای گرفته و طبیعتی جذاب و زیبا دارد. ایلام از لحاظ گردشگری شهری غنی محسوب می شود. در ادامه و در قسمت اول این مطلب شما را با مکانهای دیدنی ایلام آشنا خواهیم کرد.

۱. کوه قلاقیران

با اهمیت ترین و برترین کوه ایلام، کوه قلاقیران است. این کوه زیبا در 3 کیلومتری شمال شهر ایلام واقع شده است و 2152 متر ارتفاع دارد. چشم انداز زیبای کوه قلاقیران و طبیعت تماشایی آن هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند. قلاقیران ایلام یکی از برترین نقاط کوهستانی این شهر به شمار می‌رود.

۲. دریاچه دوقلو سیاه گاو

تنها دریاچه دوقلوی کشور در شهرستان آبدانان استان ایلام قرار گرفته است که یک جاذبه گردشگری خاص در جهان به شمار می رود. عبور رودخانه سیاه گاو از بین صخره و دره‌ها به دو دریاچه تبدیل شده است که اولی با اختلاف کمی در بخش بالایی دریاچه دوم واقع شده است. دریاچه دوقلو سیاه گاو آب زلالی دارد و جلوه ویژه ای به استان ایلام بخشیده است.

۳. تنگ کافرین

یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استان ایلام که در شهرستان بدره قرار گرفته است، تنگ کافرین است. طبیعت این تنگ خیره کننده است و دیدن آن لذت‌ بسیاری دارد.

تنگ کافرین 2 کیلومتر طول دارد و فاصله آن با سطح دریا حدودا 700 متر است. جذابیت تنگ کافرین به قدری زیاد است که اگر تصویر آن را ببینید، گمان می کنید که یک نقاشی است یا در یکی از کشورهای اروپایی قرار دارد، ولی این تنگ دیدنی در استان کوهستانی ایلام واقع شده است.

۴. منطقه جنگلی ششدار

منطقه جنگلی ششدار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و مکانهای دیدنی ایلام به شمار می رود که در فاصله 5 کیلومتری شهر ایلام و در نزدیکی کوه قلاقیران واقع شده است. ناحیه جنگلی ششدار که به «پارک جنگلی ششدار» هم معروف است، یک طبیعت کاملا بکر و تماشایی دارد.

نام اصلی این منطقه در واقع شیش دار به معنای جنگل انبوه بوده است که به مرور به ششدار تبدیل شده است. این مکان زیبا ازجاذبه های محبوب ایلام به حساب می‌آید.

۵. کوه اهوران

این کوه در زمره کوه‌های مهم و همواره سرسبز استان ایلام قرار دارد و در فاصله 83 کیلومتری شمال شرق شهر ایلام جای گرفته است. ارتفاع این کوه اهوران تقریبا 2120 متر است و یکی از مکانهای دیدنی ایلام به حساب می آید. افرادی که به نواحی کوهستانی و کوه علاقه مند هستند حتما از این کوه دیدنی بازدید کنند.

۶. دره ارغوان

دیدنی ترین و جذاب ترین مکان گردشگری ایلام دره ارغوان آن است که در فاصله ۳ کیلومتری شمال شرق شهر ایلام واقع شده است. این دره در فصل بهار خصوصا ماه اردیبهشت به طور کامل صورتی رنگ می شود و احساس زیبایی را در شما ایجاد خواهد کرد. این دره زیبا پر از ارغوان‌های تماشایی است و یقینا هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

۷. آبشار اما

جاذبه های گردشگری ایلام خیلی تنوع دارند و در این بین آبشارها جایگاه منحصر به فردی دارند. یکی از این آبشارهای زیبا و دیدنی استان ایلام آبشار اما است که در فاصله 25 کیلومتری جنوب ایلام واقع شده است. این آبشار تقریبا 20 متر ارتفاع دارد و از این لحاظ جلوه ویژه ای به این منطقه بخشیده است. آبشار اما در شهرستان ملکشاهی استان ایلام قرار گرفته است و همه ساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری است. مناسب ترین فصل به منظور سفر به آبشار فصل بهار است.

۸. روستای بانقلان

بانقلان نام یکی از روستاهای تماشایی قسمت مرکزی ایلام است که در دهستان ده پایین واقع شده است. سرسبزی این روستای تماشایی به خاطر کشتزارهای آن، مزارع کشاورزی و باغات گردو می باشد که خیلی دیدنی است. بانقلان بر روی قلعه تاریخی توت واقع شده و یکی از روستاهای قدیمی ایلام به حساب می‌آید.

۹. قلعه اسماعیل خان

قلعه اسماعیل خان در ارتفاعات انبار آب و بر روی صخره‌هایی مرتفع واقع شده است و ظاهر آن به شکل دایره است. در ساخت این قلعه از سنگ و ملات گچ تشکیل شده است و خیلی مستحکم می باشد. قلعه اسماعیل خان در ناحیه ای کاملا کوهستانی واقع شده است و در بخش شمالی شهر ایلام قرار دارد.

۱۰. قلعه والی

یکی از اصلی ترین آثار تاریخی و مکانهای دیدنی ایلام قلعه والی است که در سال 1326 هجری قمری بنا شد. این قلعه به فرمان «غلامرضا خان والی» و در محله‌ای با عنوان «حسین آباد فیلی» ساخته شد.

مساحت این قلعه تقریبا 4687 مترمربع می باشد و زیربنای ساختمان آن حدودا 1464 مترمربع می باشد. مصالح استفاده شده در ساخت این قلعه تاریخی سنگ، آجر، کاشی، گچ و چوب می باشد و دوام زیادی دارد. این قلعه در سال 1367 تا 1369 مرمت و بازسازی شد و در سال 1385 موزه مردم شناسی ایلام در آن ساخته شد.موزه مردم شناسی در شمار مهم‌ترین جادبه های تاریخی ایلام قرار دارد. که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

منبع - علی بابا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده