خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی جاذبه های گردشگری شهر باکو در آذربایجان

معرفی جاذبه های گردشگری شهر باکو در آذربایجان

معرفی جاذبه های گردشگری شهر باکو در آذربایجان

شهر باکو مرکز کشور آذربایجان می باشد و یک شهر ساحلی به حساب می آید. باکو در غرب آذربایجان قرار گرفته است و با کشور ما از راه دریای خزر مرز آبی مشترک دارد.این شهر جاذبه ها و مکانهای دیدنی متنوعی دارد. در ادامه به شما مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر را معرفی می کنیم.

برج های شعله باکو

برج های شعله در زمره جاذبه های معروف باکو قرار دارند و می شود گفت نماد این شهر و کشور آذربایجان به حساب می آیند. این برج ها 3 آسمان خراش هستند که بلندترین آنها 182 متر ارتفاع دارد. از آنجا که شکل ظاهری و معماری بنا شبیه به شعله های آتش می باشد، این برجها برج شعله یا فِلِیم نام دارند. درون این برجها هتل و واحدهای تجاری واقع شده و ورود بازدید کنندگان به آنها آزاد می باشد.

کاخ اسماعیلیه باکو

کاخ اسماعیلیه از جمله بناهای تاریخی باکو می باشد که به منظور آشنایی با فرهنگ و سنتهای مردم این شهر جای خوبی است.. در سال 1908 میلادی ساخت کاخ اسماعیلیه آغاز شد وسرانجام در سال 1913 ساخت آن به اتمام رسید. صاحب این کاخ موسی نقی‌اف است که یک میلیونر بود که در زمینه نفت فعالیت می کرد و کارآفرین مشهور بود. وی در سفرهایش به سوئیس بنایی را دید که از معماری آن خوشش آمد لذا تصمیم گرفت که وقتی به باکو برگشت، یک بنا مشابه آنچه در ذهن خود داشت برای فرزندش بسازد که این کار را انجام داد و حالا آن بنا در زمره جاذبه های های معروف باکوست.

ایچری‌ شهر باکو

فرش و گلیم از سوغاتی های معروف و مهم آذربایجان به حساب می آیند. به منظور معرفی فرشهای آذری به مردم دنیا یک موزه فرش در شهر باکو افتتاح شده که خیلی زود مشهور شد. شکل معماری این موزه طوری است که انگار یک فرش لوله شده می باشد به همین دلیل جلب توجه کرده و به یکی از چاذبه های جذاب باکو تبدیل شد.

قلعه دختر باکو

برج دختر باکو به خاطر داستانهای جالبی که در ارتباط با آن می گویند، معروف شده و گردشگران را به سوی خود جذب می کند. این برج در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد. از این برج در قرن هجدهم به عنوان برج دیدبانی بهره می گرفتند. این برج 29 متر ارتفاع دارد و از جاذبه های تاریخی باکو به حساب می آید. این برج قسمتی از ایچری‌شهر می باشدو به منظور دیدن این قسمت از شهر استفاده می شد.

کاخ شروان‌ شاهان باکو

کاخ شروان‌ شاهان قصری تاریخی است که در باکو قرار دارد و به پادشاهان شروانشاهان تعلق داشته است. این بنا هم در سال 2000 ذر زمره فهرست یونسکو قرار گرفت. نخستین بازسازی این کاخ در سال 958 صورت گرفت. شما در این کاخ می توانید از قسمت های گوناگونی مثل آرامگاه، حمام، مسجد و... بازدید کنید.

خیابان نظامی باکو

خیابان نظامی جایی مانند خیابان استقلال استانبول می باشد. این خیابان 3.5 کیلومتر طول دارد و مکان ماسبی برای قدم زدن و خرید است. توصیه می شود که به معماری بناهایی که در این خیابان به چشم می خورند هم توجه کنید. با بازدید از این خیابان می توانید با فرهنگ مردم کشور آذربایجان بیشتر آشنا شوید.

یانارداغ باکو

یانار داغ در زمره دیدنی های عجیب باکو قرار دارد که البته شبیه آن در کشورهای دیگر هم به چشم می خورد. یانارداغ در واقع یک تپه می باشد که از مرکز شهر باکو فاصله دارد. چیزی که یانارداغ را معروف کرده است، خارج شدن گاز طبیعی از لابه لای خاک می باشد، گازهایی که وقتی به محیط وارد می شوند، آتش می گیرند و این محل را به تپه ای شعله ور مبدل می سازند.

مسجد بی بی هیبت باکو

این مسجد در سال 1990 میلادی احداث شد و دو مناره دارد. عبادتگاه بی بی هیبت را در دوره شروانشاهان بنا کردند. این مسجد را بازسازی کرده اند و اکنون وضعیت نسبتا خوبی دارد. این مسجد یکبار کاملا ویران و دوباره سازی شد ولی اکنون یکی از معروف ترین جاذبه های باکو به حساب می آید.

چرخ و فلک چشم باکو

چرخ و فلک چشم باکو در زمره نمادهای معروف این شهر قرار دارد. این چرخ و فلک دیدنی در سال 2015 میلادی افتتاح شد و از جاذبه های گردشگری مورد توجه بیشتر توریستهای خارجی در باکو به حساب می آید. بازدید از این چرخ و فلک می تواند برایتان جالب باشد.

منبع - فاینداتور

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده