دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» معرفی جاذبه های گردشگری ترکیه

معرفی جاذبه های گردشگری ترکیه

معرفی جاذبه های گردشگری ترکیه

1-مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه عبادتگاه تاریخی است که در استانبول واقع شده است. این بنا به عنوان کلیسا و مسجد و موزه مورد استفاده قرار گرفته است. از سال ۲۰۲۰ این اثر مجددا به‌عنوان مسجد مورد بهره برداری قرار گرفته است. ایاصوفیه از طرف سازمان یونسکو در زمره میراث جهانی قرار گرفته است و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید.

2-پارک ملی گورمه در کاپادوکیه

گورمه اسم ناحیه ای در کاپادوکیه ترکیه است. کاپادوکیه در زمزه اصلی ترین مکانهای دیدنی ترکیه قرار دارد. در این منطقه پارکی تماشایی به اسم پارک ملی گورمه واقع شده است که بسیار زیباست و نام آن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

نکته‌ جالب در مورد این پارک نوع شکل صخره‌هایی است که در آن قرار دارد. صخره‌های این پارک تماشایی بسیار به روستای کندوان در ایران شبیه هستند و در قدیم عده ای در این ناحیه می زیسته اند.

3-شهر افسوس ترکیه

شهر اِفسوس یکی از کهن ترین شهرهای ترکیه است که در حال حاضر جزو استان ازمیر می باشد. این شهر سمبلی از به جا مانده های تمدن یونان در ناحیه شرق دریای مدیترانه است. ازمیر سواحل دیدنی و زیبایی معروفی دارد. شما با رفتن به افسوس می‌توانید با فرهنگ کسانی که در قدیم در ترکیه زنذگی می کرده اند، آشنا شوید. قدمت این شهر به قبل از میلاد مسیح می رسد.

4-مسجد آبی استانبول

مساجد مختلفی در شهر استانبول قرار دارند وتعداد آنها به قدری زیاد است که استانبول شهر مساجد لقب گرفته است. یکی از معروف ترین و دیدنی ترین مساجد واقع شده در استانبول، سلطان احمد می باشد که به مسجد آبی معروف شده است. این بنا متعلق به زمان امپراتوری عثمانیان است و کار بنای آن در سال 1616 به اتمام رسیده است. فرمان احداث این مسجد را سلطان احمد یکم صادر کرد، به همین دلیل مسجد به این اسم لقب گرفته است.

5-دهکده اولودنیز ترکیه

این دهکده‌ در استان موغله‌ی ترکیه واقع شده است و از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می رود. موغله در قسمت جنوب غربی ترکیه قرار گرفته و شهری به همین نام هم در آن جای گرفته است. دهکده‌ی اولودنیز خیلی مساحت ندارد ولی به جهت موقعیت ساحلی و هتل‌هایش معروف شده است. رنگ شفاف آب دریا در این منطقه هم بسیار در محبوبیت این دهکده موثر است.

6-کوه نمرود ترکیه

این کوه در جنوب شرقی ترکیه و در استان آدیامان ترکیه واقع شده است و ارتفاع آن بیشتر از 2000 متر می باشد و در زمره مرتفع ترین کوه‌های ترکیه قرار دارد. این کوه متعلق به یک قرن پیش از میلاد مسیح است. این کوه انباشته از مجسمه‌های انسان و حیوانات است. از اصلی ترین دیدنی‌های این کوه سردیس نمرود و ... است.

7-قلعه بودروم ترکیه

این قلعه در شهر بودروم ترکیه قرار گرفته است. این دژ در کنار بندر دیدنی شهر بودروم واقع شده است. این قلعه متعلق به تقزیبا 400 سال قبل است. در حال حاضر این قلعه مهمترین جاذبه شهر بدروم به شمار می رود که قسمتهایی از آن به موزه تغییر کاربری یافته است.

8- چشمه های پاموکاله در ترکیه

پاموکاله در غرب ترکیه قرار دارد و به‌ دلیل چشمه های پلکانیش معروف شده است.

پاموکاله در شهر دنیزلی ترکیه قرار گرفته است و معروف ترین جاذبه این شهر به حساب می آید. این منطقه مناسب افرادی است که می خواهند از تماشای طبیعت ترکیه لذت ببرند و خیلی علاقه‌مند به بازدید از مساجد و کلیساها نیستند. مساحت پاموکاله تقریبا 1000 هکتار می باشد

9-پاترا | بزرگترین ساحلی ترکیه

ترکیه سواحل بسیاری دارد که هر کدام از آنها جذابیت‌های منحصر به فردی دارند. بزرگترین ساحل ترکیه پاترا می باشد که در نزدیکی منطقه لیکیه قرار گرفته است. هم اکنون پاترا جزئی از استان‌های آنتالیا و موغله به شمار می رود. جهت ورود به این محل نیازی نیست مبلغی بابت ورودی پرداخت نمایید و همگان می‌توانند به آن وارد شوند.

10-شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا

شهر تاریخی آسپندوس و آمفی تئاتر معروف آن، در زمره مهم ترین مکانهای دیدنی ترکیه هستند و تا شهر آنتالیا چهل کیلومتر فاصله دارند و از مناسب ترین جاذبه های گردشگری به ویژه برای دوستداران آثار تاریخی و باستانی می باشند. براساس افسانه های قدیمی، شهر آسپندوس را مهاجران آرگوسی ساختند و 546 سال قبل از میلاد مسیح هم زیر سیطره ایرانیان بوده است.

منبع- فاینداتور، ویکی پدیا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده